szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Folytatódott a Hennes & Mauritz nyereségének csökkenése, a divatkereskedelmi lánc üzleti éve második negyedévében, március-május között 4,66 milliárd svéd korona (723,14 millió dollár) volt a profit az egy évvel korábbi 5,22 milliárd korona után. A válság miatt a társaság a tengerentúlra menekül, az USA-ban és Kínában a vártnál gyorsabban terjeszkedik.

A Reuters által megkérdezett elemzők magasabb, 4,88 milliárd  korona adózott eredményre számítottak. Az első negyedévben, december-február között a nyereség tíz százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest. 

A nyereségcsökkenés elsősorban arra vezethető vissza, hogy a megszorító intézkedések sújtotta európaiak körében gyengült a kereslet, ezért a társaság a vártnál nagyobb léptekkel terjeszkedik a tengerentúlon – főként az Egyesült Államokban és Kínában –, és új márka bevezetését is tervezi. A terjeszkedés költségei viszont megterhelték a vállalat pénzügyi mérlegét. A cég tavaly 327 üzletet nyitott világszerte, az idén további mintegy 350 átadását tervezi. 

A Zara után a világ második legnagyobb divatkereskedelmi láncánál a negyedéves árbevétel 31,64 milliárd koronára csökkent az egy évvel korábbi 31,66 milliárd koronáról. A cég szerdán nyilvánosságra hozott közleménye hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a folyó harmadik negyedév jól indult, június első 17 napjában az értékesítés 14 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!