szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nike profitja 22 százalékkal nőtt üzleti évének utolsó negyedében, elsősorban észak-amerikai értékesítésének a bővülésére, ami ellensúlyozta a gyenge eladási adatokat Európában és Kínában.

A május végével végződött negyedévben 668 millió dollárra nőtt az adózott eredmény az egy évvel korábbi 549 millióról - közölte a világ legnagyobb sportcikk-gyártója. 

Egy részvényre 76 cent jutott - tavaly ilyenkor 60 cent -, elemzők 74 centet vártak. Az értékesítési árbevétel 7 százalékkal 6,7 milliárd dollárra nőtt.

A március-május közötti három hónapban a cég bevétele 12 százalékkal emelkedett Észak-Amerikában, 1 százalékkal csökkent Európában, 11 százalékkal esett Japánban és stagnált Kínában az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!