Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Megtagadták több Mercedes modell forgalomba helyezését a francia hatóságok, mivel légkondicionálójukban olyan hűtőfolyadékot találtak, ami nem felel meg az Európai Unió előírásának. Az ügyben az A-osztály, a hazánkban is gyártott B-osztály és a kizárólag Magyarországon előállított CLA modell érintett.
A tiltás hátterében az áll, hogy ezeknek a típusoknak a légkondicionálójában az R134a jelű, üvegház-hatású hűtőfolyadékot használják, amely 2013. január 1-től nem engedélyezett az Európai Unióban. Helyette a kevésbé szennyező R1234yf jelű hűtőfolyadékot kell alkalmaznia az autógyártóknak az európai normáknak megfelelően. A Daimler azonban azt állítja, hogy az új gáz 14 tesztből 10 esetben kigyulladt és tüzet okozott, egyszóval tűzveszélyes, ugyanakkor más gyártó nem jelzett ilyen problémát. A Daimler viszont azt állítja, hogy a jogilag kötelezően előírt teszteknél szigorúbb, a valós használati körülményeket tükröző kísérleteket végeztek. A gáz nagy nyomáson kapcsolatba kerül a tesztjármű kipufogó rendszerének forró alkatrészeivel. Lehet, hogy laboratóriumi körülmények között nehezen gyullad, de egy forró motortérben igenis gyúlékonnyá válhat – írja a portfolio.hu.
Antonio Tajani, a bizottság ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős tagja korábban kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba Németországgal szemben, ha lehetővé teszi, hogy az immáron betiltott gázzal működő légkondicionálókkal felszerelt autók kerüljenek forgalomba. Az új légkondicionáló-gáz gyártói (Honeywell, DuPont) váltig állítják, hogy terméküket szigorú és alapos vizsgálatoknak vetették alá, ami azt igazolta, hogy biztonságos, ás egyáltalán nem gyúlékony. A bizottság értékelése szerint, ha az új gáz csak a Mercedesekben nem biztonságos, akkor nem biztos, hogy a gáz a hibás, lehet, hogy a Mercedesek tervezése nem megfelelő az új gáz alkalmazásához. Chris Davies brit európai parlamenti képviselő szerint a Daimlernek autónként 20 dollár többletköltséget jelentene a gáz cseréje, és a német cég csak ezt akarja megspórolni.
Egy másik német gyártó, az Opel már év eleje óta alkalmazza az új hűtőfolyadékot a Mokkában, a cég állítása szerint nem tapasztaltak a töréstesztek során tüzet és ezzel együtt járó mérgező füstöt.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.