Hatalmas bírságot kapott a Vodafone

Huszonöt millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t (Vodafone) a Feltöltés jutalompercekkel- és a BlackBerry-kampány miatt, mert megtévesztette az előfizetőket – értesült a HavariaPress.

  • HavariaPress HavariaPress
Hatalmas bírságot kapott a Vodafone

A GVH szerint a Vodafone 2012 májusában és júniusában Feltöltés jutalompercekkel és BlackBerry néven kampányt hirdetett, amelyben az előfizetők minden 2 ezer forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak. A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A cég azonban nem hívta fel a fogyasztók figyelmét arra, hogy a Jutalom Percek szolgáltatásnak fontos felhasználási feltétele volt a regisztráció, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehetett felhasználni.

A vállalkozás a BlackBerry-kampány keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra fizetnek elő, arról azonban nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így az előfizetők azt gondolhatták, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kapnak.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a Vonafone megtévesztette a fogyasztókat, ezért a céget 25 millió forintra bírságolta.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.