Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az idén az első öt hónapban mintegy 23 százalékkal több energiaital fogyott az élelmiszer-kiskereskedelemben mint az előző év azonos időszakában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.
Tájékoztatásuk szerint a chipsadó bevezetését követően jelentősen nőtt az energiaitalok átlagára, ennek ellenére az értékesített mennyiség 2012 első felében nem csökkent, inkább stagnált 2011 első öt hónapjával összehasonlítva.
A GfK felmérése szerint a tavalyi jelentősebb átlagár-emelkedést követően az idei évben mérséklődtek az árak, és a vásárlók átlagosan 3-4 százalékkal fizettek kevesebbet a kategória termékeiért, mint tavaly ilyenkor.
A piackutató intézet kimutatta, hogy egyre fiatalabbak az energiaitalok fogyasztói, ugyanakkor az alacsonyabb jövedelmű háztartások sem ezen az italfajtán spórolnak, hiszen a megvásárolt mennyiség egyre nagyobb hányadát ők fogyasztják.
Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója a közleményben kiemelte: a vásárolt mennyiséget tekintve egyre nagyobb szerep jut a fiatalabbaknak, ám a kategória bolti forgalmának több mint felét továbbra is a 30-49 éves háziasszony vezette családok adják.
A GfK felmérése szerint az energiaitalok esetében a gyártói márkákat vásárló háztartások aránya folyamatosan emelkedett az elmúlt években, miközben a kereskedelmi márkás termékek vásárlói bázisa jelentősen visszaesett.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.