szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bátornak nevezte a jelenlegi üzleti környezetben a Sólyom Airways elindításának tervét Martin Gauss, a Malév egykori vezérigazgatója, aki most a lett AirBaltic légitársaságot irányítja. A volt Malév-főnök a Napi Gazdaságnak adott interjút.

"Egy új légitársaságot indítani most üzletileg nem biztos, hogy jó döntés, inkább a bátor jelzőt használnám" – mondta a Napi Gazdaságnak adott interjújában Martin Gauss, aki 2009 áprilisa és 2011 májusa között irányította a később csődbe ment Malévet. Szerinte viszont ha igazak a hírek, amelyek szerint egymilliárd eurós tőke áll a Sólyom Airways mögött, akkor mégis lát esélyt a sikerre.

"Egyedül akkor van esély a cég életben maradására, ha komoly tőke áll az új vállalkozás mögött, s nem kényszerül gyorsan nyereséges működésre" – mondta Gauss, aki a Napi Gazdaság szerint két év alatt egyenesbe hozta a lett AirBalticot.

"A korábbi magántulajdonost lépésről lépésre szorították ki. Az alaptőke-emelésben ugyanis utóbbi már nem akart részt venni, így lett száz százalékban állami tulajdonú cég az AirBaltic" – mesélte a magyar légitársaság egykori vezetője.  

"A Malévval ellentétben itt nem kölcsönökről, tiltott támogatásról volt szó, ezt az unió is megértette, ennek ellenére most is vizsgálják az ügyet. Alapvető különbség az is, ha netán mégis tiltott támogatásnak minősítenék a tőkeemelést, akkor a cég ezt az összességében 40-42 milliárd forintnyi állami pénzt vissza tudná fizetni – nem úgy, mint a Malév. Ráadásul a lett kormány nem szól bele a napi működésbe" – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!