szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az idei második negyedévben 1665 fogyasztói kérelem érkezett a PSZÁF-hoz. A legtöbben a hitelekben találtak kivetni valót.

A statisztikákból kiolvasható, hogy a legtöbb kérelem – 780 darab - , a bankokkal kapcsolatban érkezett, míg például a takarékokkal szemben jóval kevesebb, mindössze 38 megkeresést kapott a felügyelet. Nem meglepő, hogy a legtöbb gondja a magyaroknak a hitelekkel volt, a megkeresések 13,9 százaléka a gépjárműhitelekhez kapcsolódott, de sokan panaszkodtak a szabad felhasználású és a lakásvásárlásra fordított devizahitelükkel kapcsolatban is. Az egy évvel ezelőtti statisztikához képest a legnagyobb növekedés a jogosulatlan tevékenységeknél mért a PSZÁF, hiszen amíg a tavalyi második negyedévben mindössze 2 ilyen panasz érkezett, addig most 21. A másik oldalról nézve, egy év alatt igen jelentősen csökkent az elő- és végtörlesztéssel kapcsolatos ügyek száma: 183-ról 8-ra – írja napi.hu.

A PSZÁF összeállításából az is kiderül, hogy a hitelintézeteknél szám szerint a legtöbb panasz, 145 az OTP miatt érkezett, de ha ehhez hozzávesszük, hogy a banknak 31,7 százalékos a piaci részesedése, úgy már nem olyan kiugró ez az érték, ugyanis a kérelmeknek mindössze a 16,1 százaléka érkezett miattuk. Darabszámot nézve a második helyen az Erste található (123 panasz, 11,5 százalékos piaci részesedés, 13,7 százalékos panaszarány), míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokára 65 panasszal a Raiffeisen fért fel. A top 10-be ezen kívül - a panaszszámok nézve sorrendben - a K&H, a CIB, a Budapest Bank, az AXA, az FHB, a Magyar Cetelem Bank, illetve Merkantil Váltó és Vagyonbefektető Bank fért be.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!