szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magasabb értékesítési árbevétel mellett csökkent a holland Heineken, a világ harmadik legnagyobb söripari vállalatának nyeresége az első félévben.

A Heineken az előző évinél 6,6 százalékkal magasabb, 9,35 milliárd eurós értékesítési árbevétel után egyszeri tételekkel együtt az előző évinél 5 százalékkal magasabb, 1,45 milliárd eurós üzleti eredményre tett szert, magasabbra a Reuters által elemzők körében végzett felmérés 1,42 milliárd eurós átlagánál. A nyereség az első félévben az előző évi 766 millió euróról 16,6 százalékkal 639 millió euróra csökkent.

A Heineken 2010 óta több mint 10 milliárd dollárt fordított akvizíciókra. A tulajdonában még nem lévő 58 százalék megvásárlásával az Asian Pacific Breweries tavalyi teljes tulajdonba vétele nélkül a Heineken forgalma csökkent volna az idei első félévben.

Összehasonlítható alapon az értékesítési árbevétel 1 százalékkal csökkent, az üzleti eredmény pedig megfelelt az előző évinek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!