szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elindult csütörtökön a Huffington Post amerikai online hírmagazin német nyelvű változata. A Huffington Post médiacsoport és a német Burda holding Tomorrow Focus nevű cégének közös vállalata az üzleti terv szerint két év alatt 3 millió eurót fordít az online magazinra. A tulajdonosok arra számítanak, hogy a vállalkozás három év alatt nyereséges lesz, éves árbevétele öt éven belül eléri a 10-15 millió eurós szintet, és a portál öt év alatt bekerül az öt legolvasottabb német nyelvű hírportál közé.

A német HuffPo az amerikai oldal mintája alapján működik. A portált 15 újságíró szerkeszti, a tartalmat pedig elsősorban az ingyen dolgozó blogszerzők állítják elő.

A főleg hírekből, blogbejegyzésekből és vendégszerzők véleménycikkeiből szerkesztett oldalon az első nap több neves német közéleti személyiségtől közöltek írást. Robert Zollitsch freiburgi érsek, a német katolikus püspöki konferencia elnöke például a halálbüntetésről, Rene Obermann, a Deutsche Telekom igazgatótanácsának elnöke pedig a "gigabit társadalom" kialakulásáról írt esszét a HuffPónak.

A magazin ingyen olvasható, bevételeit pedig reklámokból akarják előállítani.  Megjelenését a német média több szereplője bírálta. A lapkiadók szövetsége szerint a HuffPo támadás az online sajtóban fizetős modellekkel próbálkozó vállalkozások ellen. Az újságírók szövetsége azt kifogásolta, hogy nem fizetik meg az önkéntes szerzőket, miközben Németországban a szerzői jogok tulajdonosainak megfelelő díjazás jár.

A legélesebben Matthias Döpfner bírálta az új versenytárs megjelenését. A HuffPo az "újságírás üzleti anti-modellje" – mondta a Springer lapkiadó vállalat vezérigazgatója, akinek vezetésével a közelmúltban fizetős rendszerre tért át a Welt.de, a Die Welt című lap hírportálja.

Az új német online magazin vezetői szerint a HuffPo "mindenkinek jó", az ingyen író szerzőknek is, hiszen a portál révén ismertséget szerezhetnek.

A HuffPo platformot kínál mindenkinek, akik jól értenek valamihez, legyenek akár hobbiszakácsok, formatervezők vagy sportolók, hogy eljuttassák véleményüket és ötleteiket az olvasók igen széles köréhez – mondta Sebastian Matthes főszerkesztő a Deutschlandradio Kultur közszolgálati rádiónak.

Azt viszont nem lehet garantálni, hogy az erőfeszítés meg is éri. Biztosan lesznek csalódott bloggerek és vendégszerzők, akik írásait kevesebben olvassák majd, mint amire számítottak – tette hozzá.

A Berliner Zeitung összeállítása szerint a HuffPo egyik nagy erőssége a portál forgalmát folyamatosan elemző szerkesztőségi rendszer, amely egyebek között azt is figyeli, hogy milyen karriert futnak be az írások a Twitteren vagy a Facebookon, és az olvasói csoportok eltérő igényei alapján automatikusan több változatot készít elő a cikkekből, vagyis más-más címmel és képi illusztrációval látja el ugyanazt a szöveget.

A végső döntést azonban nem bízzák algoritmusokra, mint például a Google hírgyűjtő oldalán, a cikkeket a szerkesztők helyezik el a portálon - mondta Sebastian Matthes a berlini lapnak, megjegyezve, hogy a HuffPo rendszeréről a német médiában sokan "csak álmodnak".

Az amerikai Huffington Post 2005-ben indult. Naponta átlagosan nagyjából 1600 írás jelenik meg a portálon, amelyet havonta csaknem 50 millióan látogatnak. Az olvasók havonta átlagosan 8 millió kommentárt fűznek a cikkekhez, amelyek egy több mint 30 ezer bloggerből álló szerzői körtől származnak. A Pulitzer-díjjal kitüntetett online magazint 2011-ben felvásárolta az AOL internetszolgáltató 315 millió dollárért. Az alapító Arianna Huffington a médiacsoport elnöke. A portálnak egyebek mellett francia, spanyol és japán nyelvű változata is van.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lázár János: Ha a Fidesz nyer 2022-ben, neki fog látni a hibák kijavításának

Lázár János: Ha a Fidesz nyer 2022-ben, neki fog látni a hibák kijavításának

Még az autókban is kötelezővé tette a cseh kormány a maszkviselést

Még az autókban is kötelezővé tette a cseh kormány a maszkviselést

Ingyen kaphatják meg az SMA-beteg gyerekek a Zolgensmát Ausztriában

Ingyen kaphatják meg az SMA-beteg gyerekek a Zolgensmát Ausztriában