szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A KFC nyitotta a legtöbb új junk food boltot az USA-n kívül, megelőzve a Subway-t és a McDonald's-ot. A magyarországi versenyt is a rántottcsirkés gyorsétterem hálózat nyerte.

A múlt évben a KFC hálózat 1344 új gyorséttermet nyitott az Egyesült Államokon kívül, a következő Subway 1089, a McDonald’s pedig 709 új üzletet nyitott. A Pizza Hut 433, a Burger King pedig 166 új egységgel lépett piacra 2012-ben. A Yum Brands – a KFC, a Pizza Hut, valamint a Taco Bell anyavállalata – nyereségének több mint 70 százaléka az Egyesült Államokon kívüli országokból származik – írja a Franchiseportal. A Subway hálózat új éttermeinek több mint a felét az Egyesült Államokon kívül nyitotta.

A magyar piacon 2012-ben négy új KFC-éttermet nyitottak és egyet sem zártak be, így a lánc 25 tagot számlál, a Pizza Hut pedig két étteremmel van jelen a budapesti piacon. A forgalom növekedésének üteme mindkét vetélytársát felülmúlta: a 6,07 milliárd forint nettó árbevétel ötödével nagyobb a 2011-esnél, a százmillió forintot közelítő üzemi eredmény 40 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

A pénzügyi műveletek eredménye ugyanakkor csökkent, és közbejött még egy 12 milliós adófizetési kötelezettség is, így a 196,2 milliós adózott eredmény 40 százalékkal múlta alul a 2011-est. A saját tőke a 2011-es 4,83 milliárd forintról 6,41 milliárdra emelkedett, nagyobb részben a tulajdonos három alkalommal végrehajtott, 1,38 milliárd forintos tőkeemelésének köszönhetően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!