Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Lendületesen növekszik a kínai márkák értéke, a rangsorban továbbra is az állami vállalatok dominálnak, a magáncégek ugyanakkor gyors felzárkózást mutatnak - derül ki a 100 legértékesebb kínai márkát felvonultató jelentésből.
A Millward Brown kutatócég és a WPP médiaügynökség rendes éves tanulmánya a kínai cégek teljesítményét és több mint 400 ezer fogyasztó preferenciáját vette alapul.
Eszerint a legtöbbet érő márka - csakúgy, mint az elmúlt években - a telekommunikációs óriás, a China Mobile, 61,4 milliárd dollárra becsült értékével. Második a sorban a több európai nagyvárosban is jelen lévő Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), eszközértéke alapján a világ legnagyobb pénzintézete, amelynek márkaértékét 40 milliárd dollárra teszi a jelentés.
Meglepetés, hogy a harmadik helyre egy magántulajdonban lévő vállalat, a Tencent került. A média- és a mobiliparban is aktív cég májusban a világ negyedik legnagyobb internetes cégévé nőtte ki magát.
A száz legértékesebb kínai márka összesen 380 milliárd dollárt ér, a legnagyobb 50 értéke egy év alatt 13 százalékkal nőtt - derül ki a tanulmányból.
A százas listán a magántulajdonban lévő vállalatok száma 29, vagyis a legértékesebb márkák sorát továbbra is az állami cégek dominálják. A növekedési adatok ugyanakkor a trend változását vetítik előre: a privát márkák értékének bővülési üteme átlagban 27 százalékot tett ki, míg a központi vállalatok értéke csupán 9 százalékkal nőtt 2012-höz képest.
A több mint 160 oldalas jelentés szerint a kínai lakosság a több éve piacon lévő, meggyökerezett márkákban bízik leginkább. A belpolitikai, társadalmi folyamatok a márkák értékén is nyomot hagynak, így például a kínai kormány takarékossági kampányának is betudhatóan csökkent a korábban elsők közt tündöklő luxuslikőrök értéke, az élelmiszerbiztonsági kampány nyomán pedig jelentős mértékben erősödött az élelmiszeripari cégeké.
A márkaépítés jövője nem a metropoliszokban, hanem - az urbanizáció miatt - az azok körül lévő nagyvárosokban van - mutat rá a jelentés. A vállalatoknak a társadalmi preferenciák változásához is alkalmazkodniuk kell, így az internetes áruházak vagy a kelet-ázsiai országban rendkívüli népszerűségnek örvendő mikroblogok nyújtotta lehetőségeket is ki kell használniuk - írja a tanulmány.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Szabad-e, kell-e sportolnia egy daganatos betegnek? Amíg a daganatot el nem távolítják, csak a kíméletes mozgás javallott, de a tudomány mostani állása szerint a sport gyorsítja a felépülést, javítja az életminőséget.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Az USA legnagyobb sztorija végzetes lehet az elnök számára.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Ketrecharcosok Klubja.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.