szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Air Serbia után a belgrádi légikikötő működtetését is az egyik arab ország rendkívüli mértékben fejlődő légitársasága, az Etihad Airways kaphatja meg egy szerbiai kormányzati elképzelés szerint. A szakszervezeteknek nem igazán tetszik az ötlet, mivel szerintük így az arab légitársaság gyakorlatilag monopolhelyzetbe kerülne Szerbia légiszektorában, és ez ahhoz is vezethetne, hogy más társaságok kivonulnak a belgrádi reptérről.

Air Serbia után a belgrádi légikikötő működtetését is az egyik arab ország rendkívüli mértékben fejlődő légitársasága, az Etihad Airways kaphatja meg egy szerbiai kormányzati elképzelés szerint. A szakszervezeteknek nem igazán tetszik az ötlet, mivel szerintük így az arab légitársaság gyakorlatilag monopolhelyzetbe kerülne Szerbia légiszektorában, és ez ahhoz is vezethetne, hogy más társaságok kivonulnak a belgrádi reptérről – írja a Balkans.com.

A kormányzati tervek szerint 20 évre adnák koncesszióba a szerbiai főváros repülőterének üzemeltetését, melyet az Etihad vállalhatna el, ezért cserébe pedig azt kérnék az új üzemeltetőtől, hogy építsen egy új terminált, kifutópályát, parkolóházat, illetve egy szállodát is a légikikötő mellett.

A szakszervezetek a fenti okok mellett azt is felhozták, hogy a belgrádi repülőtér stratégiai jelentőséggel bír az ország számára, és arra kérik a kormányt, hogy vegyék figyelembe ezt is, amikor meghozzák végső döntésüket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!