szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

10 millió forintra bírságolta a Gazdasági Vesrenyhivatal (GVH) a Lyoness Hungary Kft.-t és a Lyoness Holding Europe AG-t megtévesztő reklámok miatt.

A versenyhivatal megállapítása szerint a vállalkozások 2012. szeptember 16-a és 30-a között a MOST megnevezésű kampányban a Lyoness rendszerét, illetve a csatlakozásból eredő előnyöket népszerűsítették azt állítva, hogy a fogyasztók minden vásárlás után azonnal részesülnek a
pénzvisszatérítésben. A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak és arra nem a vásárlással egy időben kerül sor.

Abban az esetben ugyanis, ha a vásárlás nem érte el a 75 ezer forintot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban
felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.

A Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG a GVH szerint megtévesztette a fogyasztókat, ezért 10 millió forint bírságot szabott ki a
vállalkozásokra. A bírság összegének magállapításakor a versenyhivatal súlyosbító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízióban és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték.

Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy már korábban is megállapították a vállalkozás fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!