Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Kötvénykibocsátással tervezi flottafiatalítási programját finanszírozni a Ryanair - közölte hétfőn Dublinban az Airline Economics konferencián a vállalat pénzügyi igazgatója, James Dempsey.
A Ryanair euróban denominált EETC (Enhanced Equipment Trust Certificates) kötvények kibocsátásával tervez tőkét bevonni flottája fiatalításának finanszírozására. A Ryanair által kiszemelt Equipment Trust Certificates kötvényeket elsősorban észak-amerikai légitársaságok alkalmazzák repülőgépek lízingjének finanszírozására.
Az ETC-ügylet keretében finanszírozott lízing a légitársaság szempontjából abban különbözik a hagyományos lízingügylettől, hogy a kötvény lejáratakor a lízingelt eszköz, tehát a repülőgép a birtokába kerül. A befektetők számára pedig az biztonságot jelent a légitársaság esetleges fizetésképtelenné válásával szemben, hogy a lízingelt repülőgép az ETC-kötvény futamideje alatt az eszközkezelő birtokában van, így nem vonható be csődeljárás alá.
Az euróban denominált ETC-kötvény nagyon ritka befektetési eszköz, de ezt a finanszírozási megoldást már kezdik alkalmazni nem amerikai légitársaságok is. Szakmai körökből származó értesülések szerint euróban denominált ETC-kötvényeket az európai légitársaságok közül eddig csak az Air France bocsátott ki. A Ryanair korábban az amerikai Ex-Im Bank által garantált kötvényekkel vont be befektetői tőkét működése finanszírozásába.
Az ír diszkont légitársaság bejelentette egyúttal azt is, hogy a közvetlen tőkepiaci megjelenés értekében hitelminősítői besorolásnak veti magát alá.
A Ryanair tavaly 175-öt rendelt a Boeing B737-800 szériájának aktuális modelljéből, ami listaáron 15,6 milliárd dolláros összegnek felel meg. A tényleges összeg ennél valószínűleg lényegesen alacsonyabb lehet, mivel 2017-ben kerül piacra a B737-es széria következő generációja, a 737 MAX. A tavaly megrendelt gépek első példányai az év vége felé érkeznek meg majd a társasághoz.
A legnagyobb utasforgalmat lebonyolító európai légitársaság, a Ryanair a szállított utasok számát az évtized végéig 50 százalékkal tervezi növelni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.