Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Minden eddiginél jobban kezdődött a 2014-es év a Budapest Airport számára. Az év első hét hetében nem kevesebb, mint 850 450 utas fordult meg a terminálokon, ami 7,1 százalékos növekedés az egy évvel ezelőttihez képest.
Hagyományosan a január és a február a leggyengébb forgalmú hónap a légiközlekedésben, a Budapest Airport számára mégis nagyon jól kezdődött az év: növekednek az utasszámok, közel teltházasan közlekedik a járatok nagy része és javulnak a teljesítmény-mutatók. Különösen az utasforgalom növekedése számottevő az év kezdetén. Mind a hagyományos, mind a diszkont légitársaságok hozzájárultak az erős évkezdethez, ami 7,1 százalékkal több utast jelentett, összesen 850 450 utast 2014 első hét hétében. Egyes légitársaságoknál jelentős, kétszámjegyű forgalomnövekedés áll a statisztikák mögött. Az úgynevezett load-factor vagyis az egy járaton eladott ülőhelyek aránya 2,4 százalékkal javult tavalyhoz képest.
A Budapest Airport |
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. az AviAlliance GmbH (49,666 százalék) által vezetett német (4 százalék), kanadai (18,167 százalék), amerikai (10 százalék) és szingapúri (18,167 százalék) befektetőkből álló konzorcium közös tulajdonában áll. A repülőtér termináljai 2013-ben 39 légitársaságnak adtak otthont, amelyek 8,5 millió utast szállítottak 34 ország mintegy 99 repülőterére. |
Az erőteljes növekedéssel folytatódik az egyre nagyobb igény a repülőjegyek iránt, amit tavaly ősz óta regisztráltak a Budapest Airportnál. A mostani, 7,1 százalékos bővülés kétszerese annak a 3,2 százalékos növekedési rátának, amit a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége (Airports Council International, ACI Europe) idénre prognosztizál Európára. A növekedés motorja kétségtelenül a keleti piacokon található és különösen dinamikus Oroszországban és Törökországban. Az orosz és a török nagyvárosokkal naponta több Aeroflot, Turkish Airlines, UTair és Wizz Air járat köti össze Budapestet.
“Úgy látjuk, hogy nagyon nagy kereslet mutatkozik a repülőjegyek iránt mind a diszkont, mind a hagyományos szektorban – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Mindezt elősegíti az is, hogy a magyar gazdaság az európai átlagot meghaladó mértékben fejlődik, növekednek a beruházások és élénkül az üzleti élet és egyre bővül a turizmus is. A légiközlekedés nagyon gyorsan reagál a GDP-növekedésre Magyarországon éppúgy, mint más európai országokban – méghozzá a növekvő jegyeladásokkal. Rövidesen új járatokat és desztinációkat nyitunk, vagy nagyobb járatsűrűséget tudunk kínálni utasainknak a meglévő útvonalakon.”
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Chuck Palahniuk 2023-as regénye, a Nem tart örökké már magyarul is olvasható, és választ ígér arra, miért halt meg Marilyn Monroe vagy Kurt Cobain. A művet tizennyolc éves kor alatt semmiképp sem ajánlanák – kritikusunk még fölötte se.
Felföldi József szerint a végjátékban a NER levetett minden álcát, és már simán csak lop.
Miből él Majka, Azariah, Krúbi és a többi popzenész? Földes András véleménye.