Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Betör a szlovén és bolgár piacra a magyar Extreme Digital.
Tovább terjeszkedik a magyar Extreme Digital, idén Szlovéniában és Bulgáriában lép piacra – mondta a Forbes márciusi számában Várkonyi Balázs alapító-tulajdonos. A cég Csehországban, Szlovákiában, Szerbiában, Romániában és Horvátországban volt eddig jelen, utóbbi piacon már az öt legnagyobb szereplő között van.
A most 35 éves üzletember – aki gimnazistaként kezdett számítógépeket árulni – a nemzetközi terjeszkedést 2007-ben indította el, a cége egy svájci befektetőtől kapott hitelkeretet. A közel 500 ezer eurós kölcsönt a cég tavaly kamatostul visszafizette, ezzel ismét a két magyar magánszemély, Kelemen Gyula és Várkonyi Balázs lett a 100 százalékos tulajdonos. A svájci hitelező, a Sofcon Informatik AG pedig teljesen kiszállt.
A cég Magyarországon is lép egyet, új boltot nyitnak Nyíregyházán. Az Edigital egykor az olcsó digitális fényképezőgépekkel tarolta le a piacot, pár éve nyitottak más piacok felé is. Könyveket és baba-mama holmikat eddig is árultak, a jövőben parfümöt és kisállateledelt is lehet majd náluk venni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.