szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Videoüzenetben mesélik el cégek, szervezetek, zenészek, művészek, ismert és nem ismert emberek saját élményeiket arról, hogy nekik miért érte meg nyitottnak lenni, és nem hallgatni az előítéletekre. Mindenkit arra bíztatnak, hogy történeteik osszák meg a YouTube-on, és küldjenek ezzel egy üzenetet a nyitottságról, az elfogadásról #nyitottakvagyunk hashtaggel a videó címében. A videoakciót - és azt bevezető #Nyitottakvagyunk hetet - a Google, az espell és a Prezi indítja, a tavaly létrehozott Nyitottak vagyunk közösségi kezdeményezés részeként. A videüzenetek közös mottója: “Nyitottnak lenni megéri. Ne hallgass az előítéletekre.”

A Nyitottak vagyunk kezdeményezés tavaly nyáron indult. A kezdeményezők nem csak azt gondolják, hogy nyitottnak lenni helyes, de tapasztalatból tudják, hogy meg is éri.

"Tudjuk, hogy hozzánk hasonlóan sokan nyitottak. Szerintünk fontos ezt megmutatni, hogy ezzel inspiráljunk másokat is. Ezért most arra kérjük a Nyitottak vagyunk-hoz csatlakozott több mint 500 céget, szervezetet és vállalatot, és arra bíztatunk mindenkit, aki szerint megéri nyitottnak lenni, hogy mondják el saját történeteiket. Történeteket, melyekből kiderült számukra, hogy megéri nem az előítéletekre hallgatni. A nyitottságnak számtalan arca van, és teljesen hétköznapi élethelyzetekben kerül elő. Abban hiszünk, hogy ezek a történetek inspirálnak másokat is” - mondták a kezdeményezők.

A most indult közösségi videoakcióban már az első nap megszólaltak ismert emberek és cégek, például D. Tóth Krisztina, Tóth Gabi, Hozleiter Fanny Mosolyka, Máté Krisztina, Bihari Viktória, a Tékasztorik blog szerzője, Szüts Miklós festőművész, cégek közül pedig a LogMeIn és a Microsoft, a szervezetek közül az Amnesty International Magyarország. Videóban üzennek a Nyitottak vagyunkat kezdeményező cégek, a Google, az espell és a Prezi vezetői, munkatársai is.

A történetek, videók sora folyamatosan bővül újabb cégekkel, szervezetekkel, közösségekkel, ismert emberekkel és persze az internetezők videóival, akik saját élményeikkel küldenének egy üzenetet a nyitottságról, az elfogadásról. Az akár webkamerával vagy mobiltelefonnal készült egy-két perces #nyitottakvagyunk videókat a kezdeményezés alapítói a Nyitottak vagyunk YouTube csatornájára is összegyűjtik. Azok, akik saját videót készítenének, a nyitottakvagyunk.hu -n találnak segítséget.

A közösségi videoakciót bevezető #Nyitottakvagyunk héten - március. 12. és 19. között - több a Nyitottak vagyunk-hoz csatlakozott cég, szervezet saját programok szervezését ajánlotta fel. Lesz így tematikus filmvetítés Budapesten, a Cirko Gejzír Moziban és a Cinemacity Aréna plázában, tematikus budapesti városi séták a Budapest Underguide és a Hosszúlépés. Járunk? szervezésében. A már meghirdetett és újabb programokról a Nyitottak vagyunk Facebook oldalán tájékozódhatnak.

"A Nyitottak vagyunk közösségi kezdeményezéshez csatlakozók alapvető értéknek tekintik, hogy másokat csak tetteik és teljesítményük alapján ítélnek meg, tekintet nélkül életkorra, nemre, nemi identitásra, szexuális orientációra, nemzeti, etnikai hovatartozásra vagy származásra, politikai, vallási vagy más meggyőződésre, és fizikai vagy egyéb adottságokra, tekintet nélkül minden másra" - olvasható a közleményükben.

A Nyitottak vagyunk első közös programjaként az alapító cégek és többen a csatlakozók közül tavaly közös kamionnal mentek a Budapest Pride-ra, hogy együtt ünnepeljék a világ sokszínűségét. A Nyitottak vagyunk közösségi kezdeményezéshez továbbra is várják a nyitottakvagyunk.hu-n az ezzel egyetértő cégek, szervezetek és közösségek csatlakozását és várják az emberek, cégek, szervezetek videoüzeneteit is a nyitottságról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!