szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az amerikai cég a világ leggyorsabban fejlődő weboldalát üzemelteti, a heti 10 milliós egyedi látogatószámot soha senki nem érte el ilyen rövid idő alatt, mint ők.

A Pinterest egy közösségi képmegosztó, amely főként lakberendezésben, dizájnos tárgyakban erős. A céget 2010-ben alapította Ben Silbermann, Paul Sciarra és Evan Sharp. Érdekesség, hogy a ma már dollármilliárdokat érő céget az indulás évében Silbermann eladásra kínálta egy New York-i magazinkiadónak, ám azok visszautasították őt. A cég ma már 3,8 milliárd dollárt ér, úgy, hogy mindössze 150 munkavállalót foglalkoztatnak.

Az alábbi táblázaton azok a cégek láthatók, amelyek a sharing economy-n alapulva értek el dollármilliárdos bevételeket:

Mi az a sharing economy?
A sharing economy azt jelenti, hogy online kapcsolódunk ismeretlenekkel, hogy hatékonyabban jussunk hozzá termékekhez és szolgáltatásokhoz offline. A megosztásra, csereberére, kölcsönzésre, stb. épülő online közösség mindezt központi szereplő nélkül végzi.

A Pinterest indulása is újszerű volt, mert egy hatékony marketingötlettel álltak elő. Silbermann megadta személyes mobiltelefonját az első 5 ezer felhasználónak, és számos közönségtalálkozót is szervezett velük. Ez a törzsgárda aztán saját maga kezdte terjeszteni a Pinterest hírét. Olyannyira, hogy kilenc hónappal később már megduplázták a felhasználóik számát.

Az áttörést azonban az iPhone applikáció hozta meg nekik, amelyet a várakozásokhoz képest sokkal többen kezdtek használni. A mobilapplikáció után már nem volt megállás. A Time magazin 2011-ben beválasztotta a Pinterestet a legjobb 50 weboldal közé, és 2012 januárjára már heti 11,2 millió egyedi látogatójuk volt. Ez történelmi rekord: ilyen gyorsan, ilyen rövid idő alatt még egyetlen startup sem ért el ekkora látogatószámot.

A cégbe az indulástól kezdve számos kockázati tőkés, és technológiai nagyvállalat szállt be. 2012-ben a japán elektronikai óriás, a Rakuten 100 millió dollárt rakott a Pinterestbe. 2013-ban 225 millió dollárhoz jutottak. Mindezek a befektetések folyamatosan növelték a cég piaci értékét, amely mára elérte a 3,8 milliárd dollárt, azaz 863 milliárd forintot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!