Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egészséges majonézt és tésztát árul az amerikai fiatalember, akinek a startupjába Bill Gates is beszállt.
Josh Tetrick két és fél éve alapította Hampton Creek nevű cégét, amely tojáshelyettesítő élelmiszereket gyárt növényi alapanyagokból. Ma már milliárdos, úgy, hogy a 34 éves férfinek semmiféle tapasztalata nem volt az élelmiszeriparban, előtte az ENSZ-nek dolgozott Afrikában.
Vállalkozása abból az ötletből nőtte ki magát, hogy a globális ipari tojástermelés energiaszükséglete óriási, amellett, hogy az így előállított tojás a mesterséges csirketáp, illetve a magas koleszterin miatt nem túl egészséges. Mi lenne, ha a számos élelmiszer alapanyagául szolgáló tojást egyszerűen lecserélnénk növényi alapanyagokra?
Mivel Tetrick nem értett a gasztronómiához, cége az induláskor felvett egy neves szakácsot és egy biokémikust, akik kidolgozták neki, hogy miként lehet majonézt és tésztát készíteni tojás nélkül, pusztán növényi alapanyagokból. E mellett azt is kidolgozták, hogy mennyi energiába kerül a tojás nélküli majonézt előállítani, ahhoz képest, amennyi energiát az ipari csirkefarmok használnak. E szerint a Hampton Creek nevű vállalkozás 2 egység energiát tesz 1 tojás nélküli termékbe, míg a tojásfarmok 39 egységnyit 1 tojásba.
Amikor összeállt a gasztro-mérnöki koncepció, csinált egy gyönyörű honlapot, majd házalni kezdett a befektetőknél. Az egészséges ételekre, életmódra alapozott ötletre először Bill Gates, a Microsoft tulajdonosa harapott rá, majd sorban jött a többi nagyágyú. Cégébe beszállt a Yahoo alapító Jarry Jang, illetve az egyik legnagyobb startup befektető, a Khosla Ventures is. Így egy év alatt összesen 30 millió dollárt (678 millió forintot) szedett össze, amiből már el tudta indítani a gyártást.
A cég első terméke – értelemszerűen – egy tojás nélküli majonéz volt, amely a Just Mayo nevet (Csakis majonéz) kapta. A második egy tésztaféle, amelynek az Eat The Dough (Edd a tésztát) nevet adta. Az amerikai egészségmániás és környezettudatos vásárlók azonnal ráharaptak a tojás nélküli termékekre, így az eladásai gyorsan felpörögtek. A társaság célja egyértelmű: a 11,3 milliárd dolláros globális majonézpiacból szeretnének kihasítani maguknak 0,8 százalékot, három év alatt.
(via Business Insider / Time)
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.