Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Több mint négy és fél millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Dolce Notte Kft-t, mert hirdetéseiben azt állította, hogy az általa forgalmazott Sogni D'oro Ceramica alvásszett elnevezésű termék gyógyhatással bír, ám ezt nem tudta igazolni.
A Dolce Notte Kft. 2012-ben csaknem egész évben forgalmazta a Sogni D'oro Ceramica nevű termékét, melyről annak hirdetéseiben azt állította, hogy a biokerámia rostszálakkal átszőtt termék az alvás közben kibocsátott hőt infravörös sugarak formájában őrzi meg, és így alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, valamint kedvező hatást gyakorol az egészségre.
A GVH megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten betegség megelőzése vagy meglévő betegségük gyógyítása miatt keresnek különböző terápiás lehetőségeket, s ezekért akár anyagi erejüket meghaladó kiadásokra is hajlandóak. A vizsgálat során ugyanakkor a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a termék valóban rendelkezik a számos hirdetésben neki tulajdonított hatásokkal, ezért a GVH úgy ítélte meg, hogy a kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A hivatal ezért 4 547 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást, az összeg meghatározásánál súlyosító körülményként értékelték, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve hogy a vállalkozás sérülékeny fogyasztói réteget célzott meg a hirdetéseivel.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el vagy távoznak.
15–9-re nyertek a mieink.
Már így is Magyarországé az elmúlt 10 év legdurvább drágulása az EU-ban.