szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Több mint négy és fél millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Dolce Notte Kft-t, mert hirdetéseiben azt állította, hogy az általa forgalmazott Sogni D'oro Ceramica alvásszett elnevezésű termék gyógyhatással bír, ám ezt nem tudta igazolni.

A Dolce Notte Kft. 2012-ben csaknem egész évben forgalmazta a Sogni D'oro Ceramica nevű termékét, melyről annak hirdetéseiben azt állította, hogy a biokerámia rostszálakkal átszőtt termék az alvás közben kibocsátott hőt infravörös sugarak formájában őrzi meg, és így alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, valamint kedvező hatást gyakorol az egészségre.

A GVH megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten betegség megelőzése vagy meglévő betegségük gyógyítása miatt keresnek különböző terápiás lehetőségeket, s ezekért akár anyagi erejüket meghaladó kiadásokra is hajlandóak. A vizsgálat során ugyanakkor a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a termék valóban rendelkezik a számos hirdetésben neki tulajdonított hatásokkal, ezért a GVH úgy ítélte meg, hogy a kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

A hivatal ezért 4 547 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást, az összeg meghatározásánál súlyosító körülményként értékelték, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve hogy a vállalkozás sérülékeny fogyasztói réteget célzott meg a hirdetéseivel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!