Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Egy átlagos amerikai McDonald's gyorsétterem kétszer annyi árbevételt, 2,6 millió dollárt ért el tavaly, mint egy átlagos Burger King. Ennek okai szerteágazóak: az egyes Mekis termékek már a gyorséttermi szótár részét képezik, a cég többet költ reklámra és gyorsabban is készülnek el a burgerek, mint a Burger Kingnél.
Egy átlagos amerikai McDonald's gyorsétterem, kétszer annyi árbevételt, 2,6 millió dollárt termelt tavaly, mint egy átlagos Burger King – írja a Businessweek. Ennek okai szerteágazóak.
Először is, az amerikai Mekikbe többen térnek be a csúcsidőszakon kívül, mint a Burger Kingekbe, ez pedig minden bizonnyal részben annak köszönhető, hogy sok olyan, a főételen kívüli terméke van a láncnak, amivel ki tudja tölteni a csúcsidőszak közötti üresebb időszakokat (vagyis ismertebbek ezek a termékei). A reggeli, délután vevőkre más láncok is rámennek, például a Starbucks is jobban igyekszik koncentrálni a délután és esti időszakra.
A McDonald's eladásainak 10 százaléka származik a Happy Meal menük eladásából, ez a termék a leginkább reklámozott, gyerekeknek szóló gyorséttermi áru az amerikai tévékben. A Mekik mindeközben hatékonyan is működnek, az éttermek autóval is megközelíthető kiadóablakainál az átlagos várakozási idő 189 másodperc a Burger King 198 másodpercével szemben. Az autós kiadóablakok nagy szerepet játszanak az árbevételek tekintetében: a Burger King éttermeket üzemeltető Carrols cég bevételének 65 százalék érkezik ebből a fajta eladásból.
Emellett pedig a McDonald's mintegy 787 millió dollárt költött reklámra 2012-ben, míg a Burger King csak 48 milliót.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.