szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy átlagos amerikai McDonald's gyorsétterem kétszer annyi árbevételt, 2,6 millió dollárt ért el tavaly, mint egy átlagos Burger King. Ennek okai szerteágazóak: az egyes Mekis termékek már a gyorséttermi szótár részét képezik, a cég többet költ reklámra és gyorsabban is készülnek el a burgerek, mint a Burger Kingnél.

Egy átlagos amerikai McDonald's gyorsétterem, kétszer annyi árbevételt, 2,6 millió dollárt termelt tavaly, mint egy átlagos Burger King – írja a Businessweek. Ennek okai szerteágazóak.

Először is, az amerikai Mekikbe többen térnek be a csúcsidőszakon kívül, mint a Burger Kingekbe, ez pedig minden bizonnyal részben annak köszönhető, hogy sok olyan, a főételen kívüli terméke van a láncnak, amivel ki tudja tölteni a csúcsidőszak közötti üresebb időszakokat (vagyis ismertebbek ezek a termékei). A reggeli, délután vevőkre más láncok is rámennek, például a Starbucks is jobban igyekszik koncentrálni a délután és esti időszakra.

A McDonald's eladásainak 10 százaléka származik a Happy Meal menük eladásából, ez a termék a leginkább reklámozott, gyerekeknek szóló gyorséttermi áru az amerikai tévékben. A Mekik mindeközben hatékonyan is működnek, az éttermek autóval is megközelíthető kiadóablakainál az átlagos várakozási idő 189 másodperc a Burger King 198 másodpercével szemben. Az autós kiadóablakok nagy szerepet játszanak az árbevételek tekintetében: a Burger King éttermeket üzemeltető Carrols cég bevételének 65 százalék érkezik ebből a fajta eladásból.

Emellett pedig a McDonald's mintegy 787 millió dollárt költött reklámra 2012-ben, míg a Burger King csak 48 milliót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!