szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy európai szintű felmérésben 13 ország újságíróját kérdezték a startupok kommunikációjáról. A vélemények legalábbis megoszlanak.

A felmérés, melyben 13 ország csaknem 60 médiamunkása vett részt, európai újságírókat kérdezett a startupok kommunikációjáról. Az eredményeket a 4. Worldcom Youth Meetingen ismertették, melynek középpontjában a startup kultúra állt. A meghívott előadók között volt a Ustream, az EU Edge, valamint a Design Terminal is. 

A meeting előtti hetekben a Worldcom Public Relations Group a világ vezető, független PR ügynökségeket tömörítő hálózata felmérést készített, hogy kiderítse, mit gondolnak az európai újságírók a startupok kommunikációjáról. Habár a válaszadók fele úgy érzi, a helyi startup szcéna megfelel az átlagos európai szintnek, jelentős részük (31%) úgy véli, saját piaca némiképp elmaradott. Miközben az átlagos olvasó úgy érzékeli, hogy a startup kultúra mostanában elég dominánsan jelen van a médiában, addig az újságírók 60 százaléka úgy gondolja, nincs több média megjelenése a témának, mint bármely egyéb iparágnak és meglepő módon 10 százalékuk úgy érzi, a médiát nem is igazán érdekli ez a téma. Csupán közel egyharmaduk (29%) érzi úgy, hogy a startup téma nagyon népszerű a médiában.

A felmérés rákérdezett arra is, hogy az újságírók milyen információkat keresnek, amikor a startupokról írnak. Nagyon fontosak a tulajdonosok, alapítók személyes történetei (a válaszadók kétharmada ezt jelölte meg, mint legizgalmasabb téma), a vállalati stratégia és filozófia 47 százalékukat érdekli és érdekesek még számukra vállalat hosszú távú tervei (42%). Ugyanakkor a vállalat pénzügyi adatai, a vállalati kultúra különlegességei, vagy a vállalat működése kívül esik érdeklődésükön.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!