Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az Egyesült Államokban nagyfokú konszolidáció zajlik az üzemanyag-kiskereskedelem területén, emellett a kutak egyre több funkciót is visznek. Mindez azt eredményezi, hogy kevesebb benzinkút marad az utak mentén, egyes nagyvárosokban pedig ingatlanberuházásokhoz vásárolják fel a kutakat. Ez ugyanakkor rendkívül sok bonyodalmat okoz a helyieknek.
Az Egyesült Államokban egyre nagyobbá válnak a benzinkutak, ahogy egyre több funkciót (például egyre nagyobb shopok) magukba fogadnak – írja a Marketplace. Ez, párosulva a piaci konszolidációval, azt eredményezi, hogy csökken a töltőállomások száma az USA-ban.
Egyes nagyvárosokban, ilyen például New York, ugyanakkor más ok miatt zárnak be benzinkutak. A töltőállomások rendkívül értékes ingatlanonokon fekszenek – még évtizedekkel ezelőtt építették fel oda az állomásokat –, így a folyamatos építkezések, különböző házak felhúzásának sok benzinkút esik áldozatul. Tavaly egy BP-kútért például 25 millió dollárt adott egy vevő, az ingatlanfejlesztők azért is hajlandóak ennyi fizetni egy-egy töltőállomásért, mivel azok forgalmas kereszteződésekben fekszenek. Míg tíz éve 60 benzinkút volt Manhattanben, mára ez a szám 39-re csökkent.
Manhattan legbelső részein összesen csak 11 benzinkút található, hét közülük pedig jelenleg is zajló fejlesztések közelében van, így nem biztos, hogy sokáig megmaradnak. A töltőállomások eltűnése ugyanakkor egyáltalán nem jó hír a New York belvárosában dolgozóknak: akik autóval járnak a munkahelyükre, azok már szinte sehol nem tudnak tankolni a környéken, messzebb kell autózniuk a városban, hogy üzemanyaghoz jussanak. Ez pedig pluszpénzbe és időbe is kerül.
A taxisok ugyanakkor még rosszabbul járnak. A benzinkutak hiánya miatt már a műszakváltás előtt egy órával beállnak a töltőállomások előtt kigyózó sorokba, hogy időben jussanak benzinhez – ők nem tudnak rendkívül messze autózni üzemanyagért, időre vissza kell érniük –, ezzel ugyanakkor egy órával kevesebbet tudnak dolgozni, és ha elhúzódik a tankolás, akkor pluszdíjat is kell fizetniük a taxitársaságoknak, amikor leadják az autót műszakváltáskor. Naponta így 40-60 dollárt bukhatnak a taxisok elmondásuk szerint, emellett pedig kevesebb utast is tudnak szállítani (mivel az utasok fuvarozása helyett a benzinkútnál állnak sorban).
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.