szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megugrott a Coop árbevétele tavaly, a csoport szerint a boltokhoz kapcsolódó trafikok visszaszerezték az élelmiszerüzletek által elvesztett dohány- és cigarettavásárlók egy részét.

A Coop csoport tavalyi árbevétele 550 milliárd forint volt, amely 20 milliárddal haladja meg az előző évit – hangzott el a Co-op Hungary Zrt. közgyűlésén csütörtökön.

Tóth Géza vezérigazgatója szerint az árbevétel jelentős csökkenését vonta maga után az, hogy a kereskedelmi egységek elveszítették a dohányárusítás jogát, és az általános fogyasztási hajlandóság sem növekedett számottevően a lakosság körében. Az árbevétel csökkenését azonban ellensúlyozta az egyes boltokhoz kapcsolódó trafikok hálózata, amelyek „visszaszerezték” az elvesztett vevőkör egy részét - fogalmaz a Coop közleménye.

Szintén hozzájárult az árbevétel növekedéséhez a 2012-ben átvett 63 Match, illetve Profi üzlet, valamint az ugyanebben az évben csatlakozott két új régió, a Piliscsoport Kft. és a Polus-COOP Zrt., amelyek által az üzletlánc 111 új taggal bővült. Mindezen tényezők eredőjeként, valamint a már meghozott lépések eredményeként 2013-ban a Coop növelni tudta árbevételét egy kedvezőtlen gazdasági környezetben is.

A társaság közgyűlésén a megjelent tulajdonosok megszavazták az egy éve meghirdetett, mára kialakult stratégiai pontokat is. Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke az eseményen azt mondta, mára egyértelművé vált, hogy a megváltozott piaci és gazdasági környezetben számos üzletpolitikai kérdést újra kell gondolni a Coop által elért pozíciók megőrzéséhez és további erősítéséhez.

Csepeli hozzátette, a komoly tárgyalások után megszülető kilenc stratégiai pont hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben a társaság hatékonyabban működjön, és jobban kihasználhassa az országos hálózatából fakadó előnyöket.

Az üzletlánc célja, hogy a franchise-hálózatot kihasználva bizonyos tevékenységeket, a működés egyes kereskedelmi, gazdasági és logisztikai feladatait integrálja, és ezáltal növelje hatékonyságát. A változások révén a jövőben szorosabb együttműködés jöhet létre a regionális szereplők között az informatika, a marketing területén, valamint tovább erősítené a Coop a törzsvásárlói programját is.

Utóbbiról szólva Tóth Géza vezérigazgató azt mondta, a törzsvásárlók számát jelentősen tudta növelni a hálózat, ez a kör mára eléri a 814 ezer főt, a társaság azonban már rövidtávon egymillióra növelné létszámukat.

A Coop csoport 100 százalékban magyar tulajdonú, a magyar piacon a legnagyobb forgalmú kereskedelmi franchise rendszer. Közel 700 kis- és középvállalkozás a tagja és az ország szinte minden településén jelen van, a foglalkoztatottjainak száma mintegy 32 ezer fő, ezzel az országban az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató.

A Coop csoport ma klasszikus franchise láncként működik, a franchise jog tulajdonosa a CO-OP Hungary Zrt. Az üzletláncnak ma már több mint 3000 franchise boltja van, emellett további 2000 üzletet lát el áruval, és naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg egységeiben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!