Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Megugrott a Coop árbevétele tavaly, a csoport szerint a boltokhoz kapcsolódó trafikok visszaszerezték az élelmiszerüzletek által elvesztett dohány- és cigarettavásárlók egy részét.
A Coop csoport tavalyi árbevétele 550 milliárd forint volt, amely 20 milliárddal haladja meg az előző évit – hangzott el a Co-op Hungary Zrt. közgyűlésén csütörtökön.
Tóth Géza vezérigazgatója szerint az árbevétel jelentős csökkenését vonta maga után az, hogy a kereskedelmi egységek elveszítették a dohányárusítás jogát, és az általános fogyasztási hajlandóság sem növekedett számottevően a lakosság körében. Az árbevétel csökkenését azonban ellensúlyozta az egyes boltokhoz kapcsolódó trafikok hálózata, amelyek „visszaszerezték” az elvesztett vevőkör egy részét - fogalmaz a Coop közleménye.
Szintén hozzájárult az árbevétel növekedéséhez a 2012-ben átvett 63 Match, illetve Profi üzlet, valamint az ugyanebben az évben csatlakozott két új régió, a Piliscsoport Kft. és a Polus-COOP Zrt., amelyek által az üzletlánc 111 új taggal bővült. Mindezen tényezők eredőjeként, valamint a már meghozott lépések eredményeként 2013-ban a Coop növelni tudta árbevételét egy kedvezőtlen gazdasági környezetben is.
A társaság közgyűlésén a megjelent tulajdonosok megszavazták az egy éve meghirdetett, mára kialakult stratégiai pontokat is. Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke az eseményen azt mondta, mára egyértelművé vált, hogy a megváltozott piaci és gazdasági környezetben számos üzletpolitikai kérdést újra kell gondolni a Coop által elért pozíciók megőrzéséhez és további erősítéséhez.
Csepeli hozzátette, a komoly tárgyalások után megszülető kilenc stratégiai pont hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben a társaság hatékonyabban működjön, és jobban kihasználhassa az országos hálózatából fakadó előnyöket.
Az üzletlánc célja, hogy a franchise-hálózatot kihasználva bizonyos tevékenységeket, a működés egyes kereskedelmi, gazdasági és logisztikai feladatait integrálja, és ezáltal növelje hatékonyságát. A változások révén a jövőben szorosabb együttműködés jöhet létre a regionális szereplők között az informatika, a marketing területén, valamint tovább erősítené a Coop a törzsvásárlói programját is.
Utóbbiról szólva Tóth Géza vezérigazgató azt mondta, a törzsvásárlók számát jelentősen tudta növelni a hálózat, ez a kör mára eléri a 814 ezer főt, a társaság azonban már rövidtávon egymillióra növelné létszámukat.
A Coop csoport 100 százalékban magyar tulajdonú, a magyar piacon a legnagyobb forgalmú kereskedelmi franchise rendszer. Közel 700 kis- és középvállalkozás a tagja és az ország szinte minden településén jelen van, a foglalkoztatottjainak száma mintegy 32 ezer fő, ezzel az országban az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató.
A Coop csoport ma klasszikus franchise láncként működik, a franchise jog tulajdonosa a CO-OP Hungary Zrt. Az üzletláncnak ma már több mint 3000 franchise boltja van, emellett további 2000 üzletet lát el áruval, és naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg egységeiben.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.