Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Zöld utat kapott az orosz Magnit kereskedelmi cég magyarországi beruházása – a vállalat logisztikai központot és fuvarozási részleget is magában foglaló vállalkozást fog indítani Magyarországon, a beruházás akár már idén nyáron elkezdődhet.
A Napi.hu értesülései szerint az orosz kereskedelmi lánc, a Magnit logisztikai központot akar létrehozni, mintegy ezer kamionból álló járműflottát, és az azt kiszolgáló infrastruktúrát hoz Magyarországra, ami több mint 2000 munkahelyet teremt elsősorban a telephelynek kiszemelt keleti régióban.
A lap úgy tudja, a döntés értelmében a kamionflotta magyar sofőröket fog foglalkoztatni, és a szállítmányok magyar rendszámmal ellátott járművekkel közlekednek majd. Az élelmiszer-beszerzések egy részét is itt fogják végezni – főleg zöldség, gyümölcs, hús és feldolgozott húsáruk, konzerv és fagyasztott élelmiszerek jöhetnek számításba, bár a cég már tavaly és tavalyelőtt is vásárolt Magyarországon.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és az orosz cég stratégiai együttműködési megállapodást is kötött az elmúlt évben. Ennek értelmében a Magnit mindent megtesz, hogy a lehető legtöbb munkahelyet hozza létre Magyarországon, és a lehető legtöbb céget alkalmazza alvállalkozóként. A HITA pedig vállalta, hogy a jogszabályi keretek között a lehető legtöbb támogatást adja a cég beruházásához, itteni tevékenységéhez.
A Magnit egyébként Szergej Galickij orosz multimilliárdos érdekeltségi körébe tartozik. Az orosz Aldinak is tekinthető üzletlánc Magyarországon csak logisztikai központot hoz létre, de az első becslések szerint a magyarországi élelmiszer-beszállítások nagyságrendje évente elérheti akár a tízmilliárd forintos szintet.
A cég fuvarozási osztályának vezetője márciusban tartott terpeszemlét Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, akkor azt mondta, a térség nagy előnye, hogy széles nyomtávú vasútvonallal rendelkezik, hiszen a cég vasúton is szeretne szállítani, Záhony pedig éppen ideális földrajzi szempontból. Ezt követően bejelentette: fél év múlva, vagyis már idén nyáron elindulhat a beruházás.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.