Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Zöld utat kapott az orosz Magnit kereskedelmi cég magyarországi beruházása – a vállalat logisztikai központot és fuvarozási részleget is magában foglaló vállalkozást fog indítani Magyarországon, a beruházás akár már idén nyáron elkezdődhet.
A Napi.hu értesülései szerint az orosz kereskedelmi lánc, a Magnit logisztikai központot akar létrehozni, mintegy ezer kamionból álló járműflottát, és az azt kiszolgáló infrastruktúrát hoz Magyarországra, ami több mint 2000 munkahelyet teremt elsősorban a telephelynek kiszemelt keleti régióban.
A lap úgy tudja, a döntés értelmében a kamionflotta magyar sofőröket fog foglalkoztatni, és a szállítmányok magyar rendszámmal ellátott járművekkel közlekednek majd. Az élelmiszer-beszerzések egy részét is itt fogják végezni – főleg zöldség, gyümölcs, hús és feldolgozott húsáruk, konzerv és fagyasztott élelmiszerek jöhetnek számításba, bár a cég már tavaly és tavalyelőtt is vásárolt Magyarországon.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és az orosz cég stratégiai együttműködési megállapodást is kötött az elmúlt évben. Ennek értelmében a Magnit mindent megtesz, hogy a lehető legtöbb munkahelyet hozza létre Magyarországon, és a lehető legtöbb céget alkalmazza alvállalkozóként. A HITA pedig vállalta, hogy a jogszabályi keretek között a lehető legtöbb támogatást adja a cég beruházásához, itteni tevékenységéhez.
A Magnit egyébként Szergej Galickij orosz multimilliárdos érdekeltségi körébe tartozik. Az orosz Aldinak is tekinthető üzletlánc Magyarországon csak logisztikai központot hoz létre, de az első becslések szerint a magyarországi élelmiszer-beszállítások nagyságrendje évente elérheti akár a tízmilliárd forintos szintet.
A cég fuvarozási osztályának vezetője márciusban tartott terpeszemlét Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, akkor azt mondta, a térség nagy előnye, hogy széles nyomtávú vasútvonallal rendelkezik, hiszen a cég vasúton is szeretne szállítani, Záhony pedig éppen ideális földrajzi szempontból. Ezt követően bejelentette: fél év múlva, vagyis már idén nyáron elindulhat a beruházás.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.