Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Tanácstalan az Avon a magyar reklámadó miatt

Ha elkészül a reklámadó törvény végső szövege, az Avon Cosmetics Hungary állásfoglalást fog kérni, hogy az ingyenes katalógusai után is kell-e fizetni az adót – írta a Világgazdaság.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Tanácstalan az Avon a magyar reklámadó miatt

Tanácstalan a reklámadóval kapcsolatban Radeczky Zoltán, az Avon Cosmetics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója – közölte a VG.

A cégvezető a lapnak azt mondta, a reklámadó két területen is érintheti a céget, amely a közvetlen értékesítő piac legnagyobb kozmetikai szereplője a 11 milliárd forintos belföldi forgalmával. Az egyik terület az internetes hirdetés, hiszen a legutolsó jogszabály szerint az erre havi 2,5 millió forintnál többet költők fizetni fognak. A másik a saját előállítású reklám – az Avon ugyanis katalógusokat ad ki, amiben a termékeit reklámozza.

Radeczky szerint a katalógusok akár saját előállítású reklámnak is minősülhetnek, ami 500 millió forint fölött adóköteles, és ezt az Avon valószínűleg meghaladja. A katalógusból egyébként havi 100-150 ezer darabot ingyen juttatnak el a leghűségesebb vásárlóikhoz, a többi 300-400 ezret pedig azoknak a tanácsadóknak nevezett értékesítőknek adják el, akik úgy gondolják, több brosúrával nagyobb forgalmat érhetnek el.

Ha elkészül a törvény végső szövege, a társaság állásfoglalást fog kérni, hogy ezek közül csak az ingyen adott katalógus minősül-e saját reklámnak, vagy az is a törvény hatálya alá tartozik, amit értékesítenek. Ebben az esetben az időtényező igen fontos, hiszen augusztus huszadikáig az első bevallást meg kell tenni az év első napjától kezdődő időszakra.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek