Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Csökkent a McDonald's árbevétele júliusban a kínai élelmiszerbiztonsági botrány után. A gyorsétteremlánc pénteken közölt adatai szerint világszerte 2,5 százalékkal esett az értékesítésből származó árbevétele júliusban az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb, 7,3 százalékos visszaesés az ázsiai, közel-keleti és afrikai piacon volt, míg az Egyesült Államokban 3,2 százalékkal csökkent a bevétel.
Egyedül Európában tudta növelni eladásait a McDonald’s, itt 0,5 százalékkal haladta meg az árbevétel az előző évit.
Júliusban a cég egyik kínai beszállítóját, a Shanghai Husi élelmiszeripari vállalatot azzal vádolták meg, hogy lejárt szavatosságú, esetenként hulladékból újra feldolgozott húst adott el több nagy nyugati és hazai étteremláncnak, köztük a McDonald's-nak. Az ügy miatt hosszabb ideig több kínai McDonald'sban nem volt marha- és csirkehús.
A visszaesés oka azonban nemcsak a kínai botrány, hanem az élesedő verseny a hazai piacon, vagyis az Egyesült Államokban, valamint a változó amerikai élelmiszerfogyasztási szokások, az egészségesebb összetevőket tartalmazó ételek előnyben részesítése.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.