Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Úgy fest, pont az nem jön be a horvátországi magyar jachttulajdonosoknak, amiért odamentek a hajóikkal, azaz a helyi hatóságok elkezdték firtatni a hajóik áfatartalmát, miközben az adriai tartózkodás pont ezt hivatott elkerülni.
Májusban lejárt a határidő, amíg ki kellett fizetni Horvátországban a külföldi hajóra kirótt általános forgalmi adót. Ez igen érzékenyen érintette a magyar gazdagokat, akiknek jelentős része éppen azért tartotta hajóját, jachtját dalmát kikötőkben, mert azok vámszabad területnek minősültek, így korábban nem kellett a több százmillió forintos hajók után adót fizetni – írja a Napi.hu.
Az uniós csatlakozással a horvátok gáláns módon csak 5 százalékos forgalmi adót vetettek ki a hajókra, mégpedig úgy, hogy ezt nem a hajók új árára, hanem jelenlegi becsült értékére vetették ki. Jó néhány magyarnak viszont még ez a kedvezmény sem volt elég, különféle kivételezésért kilincseltek, vagy egyszerűen elvitték hajójukat török kikötőkbe. A magyar és más nemzetiségű hajósok ezentúl csak úgy tudnak adót megspórolni, ha charterhajóscéget alapítanak, a kereskedelmi tevékenységet folytató hajózási cég működtetéséhez azonban rengeteg adminisztráció tartozik, így ez vélhetően nem lesz nagyon népszerű a magyarok körében.
A horvát közlekedési minisztérium statisztikái szerint idén júliusban 419 jacht és vitorlás volt magyar tulajdonban, ez 19-cel kevesebb az egy évvel ezelőtti számnál. A csökkenés oka az, hogy jó néhányan horvát zászlóra cserélték a magyart, így kikerültek a piros-fehér-zöld flottából. A horvátországi hajóparknak 1,3 százaléka számít magyarnak.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.