Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Úgy fest, pont az nem jön be a horvátországi magyar jachttulajdonosoknak, amiért odamentek a hajóikkal, azaz a helyi hatóságok elkezdték firtatni a hajóik áfatartalmát, miközben az adriai tartózkodás pont ezt hivatott elkerülni.
Májusban lejárt a határidő, amíg ki kellett fizetni Horvátországban a külföldi hajóra kirótt általános forgalmi adót. Ez igen érzékenyen érintette a magyar gazdagokat, akiknek jelentős része éppen azért tartotta hajóját, jachtját dalmát kikötőkben, mert azok vámszabad területnek minősültek, így korábban nem kellett a több százmillió forintos hajók után adót fizetni – írja a Napi.hu.
Az uniós csatlakozással a horvátok gáláns módon csak 5 százalékos forgalmi adót vetettek ki a hajókra, mégpedig úgy, hogy ezt nem a hajók új árára, hanem jelenlegi becsült értékére vetették ki. Jó néhány magyarnak viszont még ez a kedvezmény sem volt elég, különféle kivételezésért kilincseltek, vagy egyszerűen elvitték hajójukat török kikötőkbe. A magyar és más nemzetiségű hajósok ezentúl csak úgy tudnak adót megspórolni, ha charterhajóscéget alapítanak, a kereskedelmi tevékenységet folytató hajózási cég működtetéséhez azonban rengeteg adminisztráció tartozik, így ez vélhetően nem lesz nagyon népszerű a magyarok körében.
A horvát közlekedési minisztérium statisztikái szerint idén júliusban 419 jacht és vitorlás volt magyar tulajdonban, ez 19-cel kevesebb az egy évvel ezelőtti számnál. A csökkenés oka az, hogy jó néhányan horvát zászlóra cserélték a magyart, így kikerültek a piros-fehér-zöld flottából. A horvátországi hajóparknak 1,3 százaléka számít magyarnak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.