Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bejutott az elődöntőbe Kovács Apor tervező az Electrolux Design Lab formatervezői versenyen, így magyar versenyzőre is szavazhat a közönség az augusztus 12-én indult közönségszavazáson.
Az idei nemzetközi Electrolux Design Lab versenyen az elődöntős pályaművek közül választhatja ki a közönség azt az ötletet, amelyik elnyeri a közönségdíjat és vele az ezer euró összegű jutalmat. Az elődöntős pályázók között versenyez Kovács Apor is, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) hallgatója, aki egy otthoni PET-palack-újrahasznosító készülék tervével nevezett.
A textilápolás kategóriában induló magyar versenyzőt a tervezés során a hulladékkezelés problémája foglalkoztatta: az a tapasztalat, hogy az évi sokmilliónyi elhasznált PET-palacknak csak egy töredéke hasznosul újra, a többi jobb esetben a szemétbe kerül, rosszabb esetben viszont az utcán eldobálva, folyóinkat, erdőinket szennyezve végzi – írja a Kreatív Online. A PETE ezzel szemben megoldást ad a műanyag palackok újrahasznosítására, sőt, mindenki számára elérhetővé teszi a divatos öltözködést: üres műanyag palackokból gyártana otthon, a használó által megadott színben, méretben és fazonban ruhadarabokat.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A választásokra megnyithatják az egykori Vizoviczki-birodalom ékkövét, az Event Hallt, de a Demeter Szilárd vezette vagyonkezelő alapítvány által ígért grandiózus fejlesztés elmarad, inkább kiadták gebinbe az Óbudai-szigetet. Íme a nyilvános tendereztetés nélkül kiválasztott bérlő tervei a sziget déli felére.
Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.