5 tanács, hogy valóban hasznos legyen egy konferencia

A konferenciák nem csak arról szólnak, hogy hasznos tudást szerezzünk, hanem hogy üzleti kapcsolatainkat ápoljuk, vagy új partnerek után nézzünk. Összegyűjtöttünk öt praktikát, amivel mindezt könnyebben megteheti.

  • hvg.hu hvg.hu
5 tanács, hogy valóban hasznos legyen egy konferencia

1. Érkezzen időben!

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy az utolsó pillanatban érkeznek, vagy amikor már tart az előadás. Ám a konferencia előtti 20 perc az egyik legértékesebb időszak és nem azért, mert a büféasztalt még nem rabolták le, hanem mert ilyenkor lehet a legjobban kapcsolatot építeni. Legyen kezdeményező, beszélgessen a jelenlévőkkel, valószínűleg ők is ezért érkeztek korábban.

2. Ne feledje a névjegykártyát!

A konferenciákra érdemes névjegykártyával felszerelkezve érkezni, de a cél nem az, hogy minél többet osszon ki. Még a konferencia előtt gondolja át jól, kivel és miért lenne érdemes kapcsolatba kerülnie, és próbáljon meg azokkal beszélgetni a szünetekben.

3. Törekedjen az önzetlenségre és a segítségnyújtásra!

A szünetek ideje alatt ne azon gondolkodjon, hogy mit kérhetne másoktól, hanem inkább hogyan tudna segíteni másokon. Egy önzetlen felajánlás, vagy akár a legapróbb problémában nyújtott segítség később hatalmas hasznot hozhat.

4. Felkészültség = reputáció növelés

A legtöbb ilyen eseményen lehetőség nyílik arra, hogy felhívja magára a figyelmet egy jól átgondolt szakmai hozzászólással. Legyen bátor és a rendezvény végén tegyen fel kérdést, vagy szóljon hozzá cégneve említésével az adott témához.

5. Kerülje a tolakodást, de ne legyen szégyellős.

A konferenciákon bárki megszólítható. Amennyiben bátorsága inába száll, csatlakozzon már kialakult beszélgetésekhez.


Amennyiben már eldöntötte, hogy üzleti kapcsolatait szakmai konferenciákon vagy szemináriumokon szeretné a közeljövőben ápolni és építeni, jelentkezzen most a HVG második féléves rendezvényeire, szeptember 10-ig 30% kedvezménnyel.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.