szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kapitalista rendszerben kétféle céget lehet megkülönböztetni. Vannak, akik nyerni akarnak, és vannak, akik el akarják kerülni a bukást. Ha sikeressé akarja tenni cégét, az első csoportban a helye.

A győzelemre játszó vállalatok agresszív marketing stratégiát folytatnak, könyörtelen toborzók és kezdeményező stratégák, míg azok, amelyek csak a bukás elkerülésére lavíroznak, nem fordítanak elég figyelmet a tehetségek felkutatására, se a stratégiai tervezésre és marketingre. Mégis, a legfőbb különbség, hogy míg az előbbi célja a növekedés, addig utóbbié a túlélés. Próbálja szem előtt tartami az alábbi tippeket, hogy vállalkozása célja ne csak a túlélés legyen.

Nézzen szembe a változásokkal!

Figyelemmel kell kísérni a vásárlói igények változását! Tíz évvel ezelőtt még aligha lehetett a McDonald’s-ban salátát kérni vagy almaszeleteket a Happy Meal menühöz krumpli helyett. A gyorséterem-lánc aligha lenne ilyen népszerű, ha nem követte volna az egyre inkább egészségtudatosabb vendégek igényeit.

Innováció

A túlélők általában a konkurenciát figyelik és másolják, hogy le ne maradjanak. Azok, akik azonban piacvezető szerepre törekszenek, megpróbálnak előre tekinteni és kitalálni, hogy milyen trendek irányítják majd az iparágat. Ki gondolta volna korábban, hogy a telefonunkon fogunk netezni és fényképezőként is funkcionál majd? Az Apple-nél voltak, akik számoltak vele.

Növekedés

A győzelemre törekvő cégek folyamatosan piaci részesedésük növelésén és jelenlétük erősítésén dolgoznak. Ennek egyik meghatározó pontja, hogy célokat tűznek ki, és későbbi eredményeiket rendszeresen összevetik ezekkel, miközben a konkurencia teljesítményét is figyelemmel kísérik.

Tehetségek felkutatása

Az olyan cégeknél, mint a Zappos, az újonnan alkalmazott munkaerőnek a próbaidő után egy nagyobb összegű bónuszt ajánlanak, ha elhagyja a céget. A vezetőség szerint ugyanis, ha valakit csak a pénz motivál az nem elég, nekik a cég értékeivel és céljával azonosulni tudó munkatársakra van szükségük. Egyszóval a munkabírás és a tehetség nem minden, az elhivatottság is a képlet része.

via Entrepreneur

Az Ön cége sikeres? Ossza meg velünk sikertörténetét, és mi megírjuk! Kérjük adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!