Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Facebook óta nem zajlott részvénykibocsátás, amelyet a befektetők világszerte annyira vártak volna, mint az Alibabáét.
„Az Alibaba hihetetlen lehetőségeket kínál: Kínában az internetes vásárlások az elmúlt időszakban évente több mint 25 százalékkal nőttek, a cég piaci részesedése közel 80 százalékos” – mondta Peter Garnry, a Saxo Bank részvénypiaci stratégája. „Az Alibaba egy 180 milliárd dolláros cég lesz, amelyből akár rövid, akár hosszú távú befektetések révén mindenki részt akar magának.”
Az Alibaba, a Jack Ma által 1999-ben alapított kínai e-kereskedelmi vállalat az Amazon és az eBay „keveréke”, amely – aukciós lehetőség nélkül – összeköti az eladókat és a vevőket. Két legnagyobb weboldala, a Taobao és a Tmall együtt az összes kínai csomagszállítás több mint felét adja, és ezeken az oldalakon több áru cserél gazdát, mint az Amazonon és az eBay-en együttvéve. Az Alibaba előző negyedévének eredménye alapján a bevétel 46 százalékkal nőtt az elmúlt év során, de a cég profittermelő képessége is példátlan.
A kínai gazdaság fejlődése a következő években szintén az Alibaba malmára hajtja majd a vizet. Kínában az internethasználók számát 2013-ban 618 millióra becsülték; ez a szám 2016-ra 790 milliósra nőhet, miközben az internetet ma a kínaiak mindössze 46 százaléka használja. Az online vásárlásban még ennél is hosszabb távú növekedési lehetőség van: 2013-ban közel 1,9 trillió renminbit érő piac volt; két év múlva több mint 4,7 trilliós üzlet lesz; elterjedtsége pedig a tavalyi 8 százalékról várhatóan 14,5 százalékra nő 2016-ban.
A tőzsdén szeptember 18-án induló nyilvános kibocsátás során az Alibaba 123 076 931 darab új részvényt kínál eladásra, a legfrissebb hírek szerint – az eredetileg tervezett 60-66 dolláros sáv után – 66-68 dollár közötti árfolyamon. A részvénycsomagért a cég középáron számítva 8,24 milliárd dollárnyi friss tőkét vonhat be. Az Alibaba nyilvános kibocsátását az elképesztő méret és a fenti számok miatt óriási érdeklődés övezi, mind a globális nagybefektetők, mind a kisbefektetők részéről.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Itt a 7-es számú digitális polgár. Vétel.