Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Sikeresen debütált új 2015 tavaszi/nyári kollekciójával DORA ABODI Londonban, aki a magyar tervezők közül elsőként kapott meghívást a London Fashion Week-re új kollekciójának bemutatására. A nemzetközi divatvilág top eseményén a Fashion Scout program – amely az új nemzetközi divatmárkák közül választ ki minden évben néhány designert – második napján, szeptember 13-án léptek a kifutóra DORA ABODI modelljei, a londoni Freemasons Hallban.
„Ez a meghívás hatalmas lehetőség számunkra, hiszen a londoni, a „négy nagy” divathét egyike, a New York-i, a milánói és a párizsi divathéttel egyetemben”– mondta a tervező. Abodi Dóra 2010-ben alapította DORA ABODI néven saját márkáját, a Mod'Art Divat és Művészeti Akadémia elvégzését követően a mesterképzőt a neves milánói Domus Akadémián végezte a Vogue-különdíjnak köszönhetően.
Kollekcióit már eddig is számos hazai és nemzetközi elismeréssel jutalmazták, többek között 2010-ben elnyerte Az Év Divattervezője címet, a független táskatervezők versenyének legjobb design kategóriájában jelölték táskáit 2012-ben és 2013-ban is, 2014-ben a Fashion Scout mellett a Vogue Italia Dubai Mall projektjében és a Not just a Label Future of fashion párizsi kiállításra kapott felkérést.
A kollekció |
A 2015 tavasz nyári kollekció címe az "Új ritus", egy sötét, robotizált jövőkép, a barokk és az ősi rítusok találkozása inspirálta. A kollekciót egy ősi barlanglakó törzs, egy díszes, középkori udvartartás és egy szupergépiesített, földönkívüli kultúra lehetséges találkozása ihlette. A kollekció koncepciója a merőben különböző kultúrák fúziójáról szól, egy közös új kultúráról és rítusról. |
Az elmúlt másfél évben, 2013-ban és 2014-ben olyan hírességeket öltöztetett, mint Lady Gaga, Jena Malone, Lindsay Lohan, Eiza Gonzalez, Tyra Banks, Bella Thorne, Kimbra vagy Bailee Madison. A DORA ABODI márka építésére a tavalyi év során nyíltak meg új lehetőségek, amikor a cégfejlesztéshez tőkét vont be a Széchenyi Tőkealaptól, s ezzel további lendületet kapott a márkaépítés.
A szakma egyik legnagyobb jelentőségű eseményét minden évben két alkalommal rendezik meg Londonban. A szeptembertől novemberig terjedő időszakban a tavaszi/nyári kollekciók kerülnek bemutatásra, míg a januári-áprilisi heteken az őszi és téli kollekciójukat mutatják be a tervezők. A londoni divathét fontos programja a Fashion Scout, amely az általuk felfedezett új márkákat vezeti be a brit piacra, amit egy hosszú kiválasztási procedúra előz meg. Ennek megfelelően a Fashion Scout bemutatókat kiemelt érdeklődés övezi.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.