Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Magyarországon a kreatív ipar a második leggyorsabban növekvő iparág a Design Terminál megbízásából készült kutatás szerint.
„A kreatív ipar az egyik leggyorsabban növekvő iparág ma Magyarországon, amelyet egyedül a járműgyártás tudott ebben a kategóriában a második helyre szorítani – mondta egy konferencián Ács Zoltán, a Design Terminál kreatív igazgatója. A Design Terminál által megrendelt kutatás szerint, amely a kreatív ipar súlyát mérte fel a magyar gazdaságban, ez a terület – amely olyan iparágakat foglal magába, mint a könyvkiadás, média, urbanisztika, építészet, divat, design és szoftverfejlesztés – a magyar GDP 3,2 százalékát és a foglalkoztatás 4,4 százalékát produkálja - olvasható az Üzleti innováció blogon.
2008 és 2012 között ezek a területek ötször olyan gyorsan növekedtek, mint a gazdaság más szektorai, évi 8-12 százalékkal, ehhez hasonló teljesítményre csak az autóipar képes ma Magyarországon. A két szektor között azonban jelentős különbség, hogy - az autóiparral szemben - a kreatív iparban nincsenek nagy állami támogatásokkal beruházó nemzetközi cégek, a médiát és a könyvkiadást leszámítva még közepes vállalkozást sem nagyon találni a szektorban.
Elsősorban az exportvezérelt szegmensek, a design és szoftverfejlesztés tudott nagyon gyorsan növekedni, míg például a magyar piacra koncentráló média stagnált. Éppen ezért a Design Terminál is olyan iparágakban dolgozó kreatív kisvállalkozásoknak segít inkubátor programjában, amelyek rögtön a globális piac meghódítását tűzik ki célul.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.