szerző:
Szántó Péter
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Growth hacking, lead generálás, automatikus személyre szabás – ha ezek a kifejezések nem ismerősek, akkor radikális változások szükségesek cége marketingtevékenységében, ha igen, akkor is érdemes tovább olvasnia.

Említett kifejezésekről sokan beszélnek, van, aki próbálkozik is vele, mások pedig használják – méghozzá elképesztően sikeresen. A fent említett szavak mind az inbound marketing területéhez tartoznak, melynek lényege, hogy holisztikus, adat- és tartalomközpontú, tehát a felhasználók számára releváns és hasznos tartalmat kínál, aminek segítségével a márkához tereli őket, így jó eséllyel vásárlókká válnak. Tehát az inbound marketing célja a lehető legjobb élmény biztosítása. Ebben a cikkben megtudhatja, hogyan tudja ezeket a trendeket a vállalkozása hasznára fordítani.

 

Közösségi média diverzifikáció

Amint a Facebook drasztikusan csökkentette az organikus elérést, egy-egy oldal átlagos nézettsége is lecsökkent. Szakértők szerint az organikus elérés jelenleg 6 százalék körül lehet, de akár egy százalékra is csökkenhet a jövőben. A Facebook ezzel maximalizálja a hirdetésekből származó bevételt, de a hirdetők számára nagyon káros lehet a túlzott függés egyetlen csatornától, vagyis a diverzifikáció hiánya. Ez az elérés csökkenésében mutatkozik meg. A SimplyMeasured által készített elemzés szerint a top 10 márka Facebookhoz való elkötelezettsége a változtatások miatt 40 százalékkal csökkent. A megoldás a több csatornán való aktivitás.

A közösségi média, SEO és a tartalommarketing integrációja

Ahogy Jayson Demers, az AudienceBloom alapítója mondja: „Az online marketing iparág felismerte, hogy a közösségi média nem választható el élesen a keresőoptimalizálástól és a tartalommarketingtől. A közösségi média marketing jelentősen befolyásolja azt, hogy hogyan látunk bizonyos tartalmakat és hogy megosztjuk-e őket. A tartalom-előállítás és tartalommarketing hatással van a keresési eredményekre – különösen a Google legújabb algoritmusának köszönhetően. Fontos, hogy az online marketing három pillérére olyan rendszerként tekintsünk, amely közösen járul hozzá a láthatóság növeléséhez, építi a márkát és generál eladást.”

 

A legnagyobb kihívás ugyanaz marad

A közösségi média ROI-jának – befektetés arányos megtérülésének – mérését sokak tartják lehetetlennek. A hirdetők 72 százaléka ért egyet azzal, hogy a közösségi média ROI-ját nehéz mérni. Az igazi kihívást a számszerűsítés jelenti: a hirdetők nem tudják megmondani, hogy a ráfordított összegből mennyi jön vissza eladásként és profitként. Ennél könnyebb mérni, hogy az emberek mit mondanak a márkáról és mennyire érzik a magukénak. Ez viszont sokszor nem mond sokat a döntéshozóknak. Ez a trend 2015-ben sem látszik változni.

 

Mi a megoldás?

A cégeknek meg kell ragadni minden lehetőséget arra, hogy a közösségi médiára szánt forintjaikat a lehető legokosabb módon költsék el: a kampányok finomhangolása viszonylag kevés befektetéssel megvalósítható és hatalmas eredményt hozhat. Több platformon jelen kell lenni és integrálni a kommunikációs csatornákat. A lehető legjobb megtérülés érdekében ma már lehetségessé vált a tartalom személyre szabása minden egyes felhasználó számára, és ezzel a tartalommarketing hatékonyságának megsokszorozása. A ROI-problémát pedig adatbázis-építéssel lehet orvosolni. Egy sikeres hirdetőnek így kell gondolkodni, és ezeket kell szem előtt tartani a kampányok indításánál.

A cikk eredetileg a SpringTab blogján jelent meg. Ha érdekli a téma, ide kattintva még több információt talál a közösségi média trendekről.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!