szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Elsősorban vissza nem térítendő támogatásra vagy kedvezményes hitelre lenne szüksége a fiataloknak ahhoz, hogy vállalkozást alapítsanak.

A fiataloknak leginkább pénzügyi segítségre van szüksége a vállalkozásalapításhoz: 56 százalékuk igénybe venne vissza nem térítendő állami támogatást vagy kedvezményes hitelt – derül ki a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) 3500 18 és 40 év közötti fiatal megkérdezésével készített országos reprezentatív kutatásából. Valamivel kevesebb mint felük, 46 százalékuk adó-, könyvelési és jogi tanácsokat szeretne kapni, és majdnem ugyanekkora arányban vannak azok, akik olyan mértékű adó- és járulékfizetési kötelezettségre vágynak, amely már a vállalkozás indulásakor is könnyen kitermelhető. Nagyjából minden ötödik fiatal venne részt olyan képzésen, ahol vállalkozói ismereteket oktatnak.

„Az induló vállalkozásoknak még nincs olyan fedezetük, amelyet a pénzintézetek a piaci alapú hitelek folyósításához elfogadhatónak tartanak, így az állami hitelgarancia programok, valamint a vissza nem térítendő támogatások biztosítása a fiatalokat célzó vállalkozásösztönzés kiemelten fontos eszközei” – mondja Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke, aki hozzáteszi, hogy a vállalkozásbarát környezet mellett nagy jelentősége van az üzleti, adó- és jogi tanácsadásnak is.

A kutatás felmérte a fiatalok vállalkozási hajlandóságát is, és kiderült, hogy a legszívesebben a 18 és 25 év közöttiek vállalkoznának – a megkérdezetteknek több mint a fele – miközben a 18 és 40 közöttiek 44 százaléka vallotta azt, hogy inkább vállalkozó volna, mint alkalmazott. A foglalkoztatás típusát tekintve a tanulók mutatják a legmagasabb értéket (52 százalék), földrajzi bontásban pedig a közép-magyarországi régióban élők (49 százalék). Nagyon fontos szempontnak bizonyult az ismeretségi kör: a vállalkozók zömében pozitív példaként jelennek meg ismerőseik előtt, míg azok körében, akiknek nincs vállalkozó ismerőse, csupán 40 százalék választaná inkább a vállalkozói létet.

„A 26 évnél fiatalabbakban óriási üzleti potenciál rejlik, miután az ő szocializációjuk a technika rohamos fejlődésével együtt történik, és a folyamatosan változó digitális környezethez való alkalmazkodás az üzleti siker egyik fontos meghatározó tényezőjévé vált az utóbbi két és fél évtizedben. Ez a generáció adhatja a következő évtizedek magyar gazdaságának gerincét, így a vállalkozóvá válásuk támogatása összgazdasági érdek és feladat” – teszi hozzá a FIVOSZ alapító elnöke.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!