Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Igazi ajándéktárgy-biznisz alakult ki a Charlie Hebdo melletti kiállás jelképévé vált Je suis Charlie feliratból, arról nem is beszélve, hogy a vicclap legfrissebb számának is valóságos másodlagos piaca alakult ki. Ennek nem mindenki örül.
Joachim Roncin, a Je suis Charlie felirat alkotója jogi lépések helyezett kilátásba azok ellen, akik üzleti célból le akarják védetni a rendkívül népszerűvé vált ábrát. Ennek ellenére már most sokan hasznot húznak a tragédiából. Roncin, a Stylist című divatmagazin újságírója, aki családjával mindössze öt percre lakik a Charlie Hebdo párizsi irodájától, a támadás után néhány órával alkotta meg a feliratot, amikor a hírekben szembesült a történtekkel.
Bár akkoriban csak 400 követője volt a Twitteren, a magazin címével azonos betűtípusban készült kiírás gyorsan terjedt, majd teljesen "berobbant": az elmúlt héten mintegy 7 milliószor osztották meg, ezzel minden idők egyik legnépszerűbb hírhez kapcsolódó hashtagje lett - írja a BBC. Az ábra hirtelen jött népszerűsége persze néhány élelmes "üzletembert" is megihletett: a BBC szerint csak Franciaországban több mint 50 levédési igényt nyújtottak be az ábrára az elmúlt napokban.
Joachim Roncin hangsúlyozta: egyedül a Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű nemzetközi újságíró szervezetnek engedélyezte az eredeti kép használatát - a szervezet így többek között Je suis Charlie-feliratú pólókat is árul a lap javára. Hozzátette azt is, hogy jogászok bevonásával próbálja útját állni a szlogen minden üzleti célú felhasználásának. "Szörnyű egy pillanatra is belegondolni abba, hogy ezt a reménnyel teli jelszót valaki birtokolná. Azt akarom, hogy az üzenet tiszta maradjon" - fogalmazott az alkotó.
Magát a mondatot azonban nem lehet levédeni. A dpa hírügynökség arról ír, hogy az internetet máris elözönlötték a különböző Je suis Charlie-kiegészítők: pólók, bögrék, vászontáskák, kitűzők, sőt rugdalózók és kutyanyakörvek is. Mások a magazin új számát kínálják csillagászat áron, volt olyan franciaországi kereskedő, aki csütörtökön ötszámjegyű összeget kért a lapért. Annak ellenére próbálkoznak, hogy az eheti számot ötmillió példányban nyomtatják ki. Megint mások beszkennelték az új számot, és az interneten árulják PDF-formátumban néhány euróért. A kereslet akkora, hogy ezzel is több száz eurót lehet keresni - írja a dpa.
"Hányunk azoktól, akik hirtelen a barátaink akarnak lenni" - összegezte véleményét a Charlie Hebdo egyik grafikusa, Barnard Holtrop.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.