szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal 10 millió 840 ezer forint bírságot szabott ki a Vitabalans Kft. és Vitabalans Oy vállalkozásra egyes termékeik törvénysértő reklámozása miatt.

A GVH keddi közleménye szerint a Vitabalans Kft. és a Vitabalans Oy 2011 júliusa és 2013 szeptembere között bizonyos reklámjaiban megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, mert a Lacto Seven étrendkiegészítő termék egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állításai nem feleltek meg a reklámozási rendelkezéseknek.

A reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hét olyan baktériumot juttat a szervezetbe, amelyek hasznosak az emésztőrendszernek, és jó közérzetet, immunerősítést, az egészséges bélflóra fenntartását eredményezik, de a vállalkozások nem tudták igazolni az állítások valóságtartalmát – közölték a versenyhivatal.

A GVH megállapította azt is, hogy a vállalkozások 2013 januárjától márciusig jogsértő reklámtevékenységet folytattak, amikor reklámjaikban nem határozták meg egyértelműen, hogy a Lopacut 2mg termék egy gyógyszer. Az ágazati törvény előírja ugyanis, hogy gyógyszertárból vény nélkül is kiadható és társadalombiztosítási támogatásban nem részesülő gyógyszerek reklámozása csak akkor szabályos, ha a reklám egyértelművé teszi, hogy a reklámozott termék gyógyszer.

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte egyebek mellett, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el és időben elhúzódott, illetve bizalmi termékekről volt szó.

Enyhítő körülményként értékelték viszont, hogy a vállalkozások a jogsértő kommunikációt a jogszabályváltozásokat követő átmeneti időszakban tették közzé.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!