Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A kormány változatlanul nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy új hazai légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár a magyar állam is részt vállalhatna – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Napi Gazdasággal.
Éppen három évvel ezelőtt állt le a Malév, a Napi Gazdaság ebből az alkalomból kérdezte az NFM-et arról, hogy milyen lehetőségei vannak egy nemzeti légitársaság létrejöttének.
A minisztérium szerint a piaci helyzet lehetővé teszi, hogy a szükséges indulótőkét biztosítani képes, fenntartható üzemeltetési modellel rendelkező üzleti partner sikeresen kísérelhesse meg egy magyar érdekeltségű légitársaság elindítását.
Egy új cég előtt több, jelenleg piaci résként jelentkező lehetőség is nyitva áll, például a tranzitforgalom vagy egyes közvetlen desztinációk (Nyugat-Balkán, Erdély, Észak-Amerika, Távol-Kelet). Az új magyar fuvarozó üzemelési modelljének alapját a hiányzó összeköttetések megteremtése mellett esetleg a nyugat-európai gyűjtő-elosztó bázissal rendelkező légitársaságok járataira vagy hálózatára való ráhordás is képezhetné – véli a minisztérium.
Magyarország számos határozott előnyt jelentő adottságot, piaci tényezőt, meglévő értéket és lehetőséget tud felkínálni a befektetőknek. Ezek közé tartozik például Budapest gyűjtő-elosztó funkció betöltésére alkalmas földrajzi elhelyezkedése és az európai viszonylatban is jó infrastruktúrával és szabad kapacitásokkal rendelkező Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – tette hozzá a tárca.
Az NFM a lap kérdésére azt is közölte viszont, hogy nem látja esélyét a repülőtér visszavásárlásának.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!