Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egyre inkább úgy tűnik, a boszniai B&H Airlines szerdán felfüggeszti tevékenységét, mivel az ország kormánya nem juttatott pénzt a nehéz helyzetben lévő légitársaság megsegítésére. A cégnek komoly adóssága van az Eurocontrol felé, de reptereknek és beszállítóknak is tartoznak. A légitársaság két gépe közül az egyik nem is repülhet, mivel nem tudják finanszírozni annak karbantartását.
Nagyon komoly bajban van a boszniai B&H Airlines. A Balkans.com oldal szerint ugyanis szerdán a légitársaság bejelentheti működésének felfüggesztését, mivel a boszniai kormányzat nem tudott kellő időre pénzt juttatni a nehéz helyzetben lévő légicégnek. A légitársaság ugyanis komoly adósságokkal rendelkezik például az Eurocontrol felé, így amíg ezt az összeget nem egyenlítik ki, addig nem szállhatnak a cég gépei Európa felett. A cég emellett még több repülőtérnek is jelentős összegekkel tartozik, nem beszélve a Hypo Alpe Adria Bankról, illetve a beszállítóiról sem, és a dolgozók sem kaptak már egy ideje fizetésüket. A cég két repülőgépe közül az egyik Németországban van, ám onnan nem tud elrepülni, mivel a B&H Airlines-nak nincs pénze a gép karbantartási munkálataira.
A B&H Airlines a fentiek tükrében egyre inkább úgy fest, hogy a csőd felé araszol, ráadásul a boszniai kormányzat egy darabig biztos, hogy nem tud pénzt juttatni majd a cégnek, mivel még el kell fogadni az új költségvetést, ez pedig március előtt nem történhet meg, így kicsúsznak az Eurocontrol határidejéből, vagyis a földre kényszerülhetnek a B&H Airlines gépei.
A cég ideiglenesen felfüggesztette a belgrádi járataira a jegyértékesítést, a koppenhágai járatokra még lehet foglalni, ám a keddi járatot törölték. A harmadik, a B&H Airlines által repült útvonal, a Zürichbe tartó elvileg még nyitott, ám kérdéses, hogy az ottani reptér irányába fennálló adósság miatt leszállhat-e a cég gépe. A B&H Airlines felügyelőbizottságának elnöke a múlt hónapban úgy nyilatkozott, hogy nem szabad leállniuk a repüléssel, mivel az azonnali csődhöz vezetne.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az utcán járva is észrevehető: az emberek arcára kiül a boldogtalanság. A magyar társadalom mutatói eddig sem voltak jók, de a választás előtti fékevesztett politikai kommunikáció végképp beteszi a kaput. Milyen „menekülőutat” keressen, aki nyomasztva érzi magát?
Ami jó, az se jó.
Aggályos lehet, hogy a V-Híd folyamatosan letarolta a közbeszerzéseket, és megszüntette az érdemi versenyt.