szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A világ legnépszerűbb videómegosztó portálja már több mint egymilliárd felhasználóval büszkélkedhet, mégis évek óta veszteségesen üzemel.

A YouTube annak ellenére is veszteséges, hogy havi szinten több mint egymilliárd aktív felhasználója van. A vállalathoz közel álló források a The Wall Street Journalnak arról beszéltek, hogy a Google tulajdonában lévő videómegosztó oldal nem termel nyereséget. Ugyan tavaly az oldal 4 milliárd dollár bevételt hozott, ami szép növekedés az egy évvel ezelőtti 3 milliárdhoz képest, viszont miután kifizetik a tartalomfeltöltőknek járó reklámbevételekből származó összegeket és a berendezések működési költségeit, mégis mínuszba kerülnek – írja a PRIM hírek.

Hiába a sok hirdető, aki termeli a bevételeket, de a tartalmakat feltöltők is részesednek az összegből, hiszen az ő videójukban jelent meg a hirdetés. Így fordulhat elő az, hogy míg egy tartalommegosztó „meggazdagodik” a hirdetési bevételekből, a YouTube még mindig nem termel nyereséget, és ezen valószínűleg a következő százmillió felhasználó sem fog segíteni, hiszen már évekkel ezelőtt is ez volt a helyzet. Az új piaci belépők és a fokozódó verseny sem a YouTube malmára hajtja a vizet, ráadásul a nézőközönség jelentős részét adó tinédzserek és húszas éveikben járó fiatalok sem kifejezetten elégítik ki a minél szélesebb rétegeket megcélozni vágyó hirdetők igényeit.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!