Ezért nem térülnek meg Facebook-hirdetései

Sokan panaszkodnak, hogy a Facebookon nem lehet igazán eredményesen hirdetni, de általában kiderül, hogy a felhasználói hibák miatt úszik el a kampány sikere. Egy blog összeszedte mikre érdemes figyelni.

  • hvg.hu hvg.hu
Ezért nem térülnek meg Facebook-hirdetései

Ahhoz, hogy cége weboldalára irányítsa az embereket, esetleg el szeretné érni, hogy azok feliratkozzanak a hírlevélre érdemes kiemelni a Facebook-hirdetést. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy a bejegyzés kiemelésnél csak a rajongók és az ő ismerőseik célzást állítják be, ezért a Facebook nem biztos, hogy a jó embereknek fogja megmutatni a posztot, hiszen a rajongók ismerősei között vannak olyanok is, akik nem relevánsak. Ez akár 10 százalékkal is csökkentheti a konverziós rátát, vagyis az arányt, hogy a hirdetést olvasók közül, hányan válnak tényleges vásárlóvá.

Jellemző hiba az is, hogy a weboldal kattintás kampányban egy szöveget használnak, egy célzást, de 3-4 képet is kiválasztanak. A Facebook ilyenkor ugyan megmutatja, mennyi átkattintás van, de nem lehet megállapítani, hogy melyik hirdetés volt a sikeres.

Ezért jellemezően mindegyiket futtatják tovább, pedig értelemszerűen van, amelyik kevésbé hatékony. Az is probléma, ha nincs pontos mérés, és nem használják sem a konverzió követést, sem a Google Analytics URL címkézését, így nem derül ki melyik hirdetés a legjobb. Ez akár 30 százalékkal is csorbíthatja a hatékonyságot.

A remarketing hiánya is tovább rontja az eredményeket, vagyis ha nem kerülnek beazonosításra azok, akik már jártak az oldalon, hiszen ők azok, akiket könnyen, és olcsón meg lehetne szólítani. A hirdetések rendszeres cseréje is fontos, sokan egyszer létrehozzák a hirdetéseket, aztán úgy hagyják, miközben a legtöbb Facebook-hirdetés 3-4 nap után kiég.

Az is eredménycsökkenéshez vezet, ha nincs blog az oldalon vagy hírfelület, ami segít több szempontból megmutatni az előnyöket, és elkötelezettebbé tenni az embereket. Ha minden beállítást megfelelően kezel a felhasználó, akkor mondjuk, 40 forintba kerülne egy hírlevél-feliratkozó, azonban a fenti hibák elkövetésével ez akár több száz forintot is kóstálhat. Ha további részletekre kíváncsi, a facebooktippek.hu oldalon tájékozódhat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

„Olyannyira rímelnek egymással az ifjúkori élményeim és a mai benyomásaim, hogy azt éreztem, ha 1971–1972-ről írok, akkor az olvasó talán ráismer, hogy ugyanez történik most, csak jóval nagyiparibb módszerekkel vernek át minket” – mondja a 77 éves, tíz éve még sikeres filmrendező, aki azóta pályát módosított. A Hamisítók című hatodik regénye az 1970-es évek kommunikációs trükkjeit és ügynökügyeit eleveníti fel.