szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Facebook 2013-ban 3 milliárdnál többet nem akart adni a Snapchatért, a kínai Alibaba most 200 millió dollárt tett a cégbe, amivel 15 milliárd dollárra hízott az értéke.

200 millió dollárért vásárolt részesedést az Alibaba a Snapchatben, a fiatalok körében népszerű chatszolgáltatást kínáló cégben. A befektetéssel 15 milliárd dollárra nőtt a mindössze négyéves múltra visszatekintő cég értéke, amivel előkelő helyet foglal el a nem tőzsdei startupok sorában. A Facebook 2013-ban 3 milliárd dollárt kínált a cégért, amit a huszonéves alapítók nem fogadtak el – írja a Portfolio.

A SnapChat olyan chatszolgáltatást kínál, aminek során az üzenetek törlődnek nem sokkal az elküldésük után, így a felelősség is elszáll az írott szóval, ezért felszabadultabban lehet üzeneteket váltani. A SnapChat főként az amerikai tinédzserek körében népszerű, akik elkezdtek elpártolni a Facebooktól és az alternatív lehetőségek közül a SnapChat az egyik befutó, jelenleg már 100 millió felhasználója van. A cég januárban kibővítette szolgáltatásait és elkezdett videókat és cikkeket kínálni a CNN-ről és az ESPN-ről, amivel a Facebookkal és a Twitterrel akar versengeni. Ráadásul amíg a Facebookról csak kiszivárgott a hír, hogy mobilos alkalmazásával hamarosan pénzt lehet utalni az ismerősöknek, a Snapchat már elő is állt a szolgáltatással.

Az még kérdéses, hogy milyen értéket teremt az Alibaba számára a befektetés, az mindenesetre látszik, hogy a cégnél, amely már nagyobb kiskereskedelmi forgalmat bonyolít, mint az eBay, vagy az Amazon, prioritás a mobilszolgáltatások fejlesztése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!