szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az országban elsőként Csongrád megyében született jogerős bírósági ítélet egy telefonos ügyfélszolgálat élőhangos bejelentkezésével kapcsolatban. Túl sokáig várakoztattak egy vonalban lévő ügyfelet a Telekomnál, a társaságot ezért a fogyasztóvédelmi felügyelőség döntésével egyezően elmarasztalták és megbírságolták.

A Csongrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségéhez azzal a panasszal fordult egy ügyfél, hogy a Magyar Telekom 1412-es telefonos ügyfélszolgálatánál az élőhangos bejelentkezésre 23 perc 50 másodpercet várt, egy másik esetben pedig 1 óra 3 perc 8 másodpercig tartó várakozás után sem jutott el az élőhangos bejelentkezésig. Egy jogszabály 5 percen belüli, élőhangos bejelentkezést ír elő – mondta Varga Márta, a kormányhivatal kommunikációs vezetője hétfőn.

A fogyasztó panasza alapján a felügyelőség eljárás indított, és 100 ezer forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint kötelezte a társaságot, hogy telefonos ügyfélszolgálatán biztosítsa az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást, ügyintézést. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szolgáltató ügyintézőjének a hívás kezdetétől számított öt percen belüli élőhangon kell bejelentkeznie.

A szolgáltató fellebbezett a döntés ellen. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az elsőfokú határozat rendelkező részét helybenhagyta, de az indokolást megváltoztatták. A társaság a határozattal szemben bírósági felülvizsgálatot kért, de ezt a Szegedi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság jogerős döntésével elutasította.

A közlemény szerint az érintett ügyfélnél sérült a tájékoztatáshoz és igényérvényesítéshez fűződő alapvető fogyasztói jog, a 23 perc 50 másodperc, illetve az 1 óra 3 perc 8 másodperc nem minősült ésszerű várakozási időnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!