szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A versenyhivatal által kifogásolt 2014-es reklám azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold mosogatószer tisztítóhatása minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé. Csakhogy ez nem volt teljesen igaz.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 9 millió forintra bírságolta a Henkel Magyarország Kft.-t mosogatószereket összehasonlító jogsértő reklámozásért.

A versenyhivatal csütörtöki közleménye szerint a Henkel egy 2014 nyarán sugárzott televíziós reklámjában nem tárgyilagosan hasonlított össze két mosogatószert.

A GVH megítélése szerint a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két termék közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző tesztsorozat részleteit. A reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold mosogatószer tisztítóhatása – az innovációnak köszönhetően – minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé. Jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak.

A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte egyebek közt, hogy a jogsértő reklámfilm a fogyasztók széles körét érte el, továbbá, hogy a vállalatot az elmúlt öt évben egyszer már elmarasztalta a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!