Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Már Amerikában is megjelent az a franciáktól indult mozgalom, amely az élelmiszer-ipari láncból formája, mérete, színe miatt kihullott, de teljesen egészséges zöldségeket és gyümölcsöket menti meg az enyészettől és tereli vissza a piacra.
Közel hárommillió tonna gyümölcs és zöldség vész kárba csak az Egyesült Államokban, mert a küllemük vagy méretük nem üti meg az élelmiszer-ipari vállalatok által felállított standardokat. Ez az össztermelés durván húsz százaléka, amely csupán a kinézete miatt nem kerül a boltok polcaira. A közösségi finanszírozással létrejött Imperfect, azaz tökéletlen elnevezésű cég arra vállalkozott, hogy a farmerek nem megfelelő kinézetű portékáit összegyűjtse és kiszállítsa a szolgáltatásra feliratkozó családok között – olvasható a grist.org-on.
A farmerek így értékesíteni tudják a termény azon részét, amelyet az élelmiszer-ipari láncok nem vásárolnak fel, így végül azok a szemétben végeznék, a feliratkozott családok pedig 30-50 százalékkal kedvezőbb áron jutnak hozzá a kevésbé attraktív, de ugyanolyan minőségű zöldségekhez és gyümölcsökhöz. A kezdeményezés Franciaországból indult, ahol az Intermarché élelmiszerlánc indított kampányt a csúnya zöldség, gyümölcs fogyasztása mellett, ami olyan sikeres volt, hogy a készlet két nap alatt kifogyott, a részt vevő üzletek forgalma pedig 24 százalékkal megugrott. Azóta 1474 szupermarket csatlakozott a mozgalomhoz csak Franciaországban, de kilenc további országban is elérhetőek a csúfságok, köztük a szomszédos Ausztriában is.
Szeretnénk még jobb tartalmat előállítani ebben a rovatban, ehhez kérnénk a segítségét.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.