Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A 20 szálas cigarettásdobozok bevezetésénél a dohánycégeknek kötelező árat is emelniük, mert nem ösztönözhetik kedvezménnyel a dohánytermékek fogyasztását. A jövő májusban esedékes emelés nem lesz számottevő. Jön a doboz 65 százalékát elfoglaló elriasztó üzenet is.
Arányosan drágul a cigaretta jövő májustól, amikor az EU-s direktívának megfelelően ismét húsz szál lesz a jelenleg 19 cigarettát tartalmazó dobozokban – írta a keddi Népszabadság.
A jogalkotó tiltja, hogy a dohánycégek kedvezményekkel népszerűsítsék termékeiket, ezért van szükség az arányos áremelésre.
Az áremelés mértéke kb. 5 százalékos lesz, azért nem több, mert a gyártókat nem terheli a gyártósor-átállítás költsége. A doboz méretén ugyanis nem kell változtatniuk a gyáraknak. Ezt úgy oldják meg, hogy a mostani 6-7-6-os elosztás helyett 7-6-7-es elosztásban sorakoznak majd a cigik a csomagban.
A cigarettásdoboz méretnövelésével a törvényhozók a rászokást akarják valamiképpen megakadályozni. Az ezzel járó drágítás ugyanis – álláspontjuk szerint – elriasztja a vevőket.
A törvény azt is előírja, hogy a jelenleginél jóval nagyobb felületen, a doboz 65 százalékán kell a dohányzás káros hatásait bemutatni a későbbiekben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.