Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Lassul a McDonald's piaci térvesztése, a Consensus Metrix piackutató hétfőn közzétett jelentése szerint májusban világszerte 0,3 százalékkal csökkent a cég árbevétele az elemzők által várt 0,9 százalékkal szemben.
A legalább 13 hónapja nyitva tartó üzleteket átfogó felmérés szerint az Egyesült Államokban 2,2 százalékkal, Ázsiában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 3,2 százalékkal csökkent ugyan a világ legnagyobb gyorséttermi hálózatának forgalma, de ezt valamennyire ellensúlyozta az európai eladások 2,3 százalékos emelkedése.
A McDonald's évek óta teret veszít versenytársaival szemben, és hírnevét Kínában és Japánban megtépázta több élelmiszer-egészségügyi botrány.
A vállalat három hónapja hivatalban lévő új vezérigazgatója, Steve Easterbrook vállalat átalakítási programot jelentett be, amelynek része lesz többek közt az antibiotikumok visszaszorítása a felhasznált szárnyashúsban, a termékkínálat korszerűsítése és a menedzsment létszámának lefaragása.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.