Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A fogyasztók a fűtőmű tulajdonosváltásából semmit nem érzékelnek, ez a távfűtés napi működését nem befolyásolja.
Megállapodást kötött a százhalombattai fűtőmű megvásárlásáról a Veolia Energia Magyarország Zrt. a GDF Suez Magyarországgal, a szerződés értelmében a fűtőművet üzemeltető Dunai Hőtermelő Kft. százszázalékos üzletrésze a Veolia tulajdonába kerül - jelentette be kedden a Veolia. Az ügylethez még szükséges a Gazdasági Versenyhivatal és a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal jóváhagyása.
Az alig egy éve átadott, 25,2 megawatt (MW) névleges teljesítményű, korszerű fűtőmű összesen 4200 lakás hőenergia-szükségletét termeli meg a településen. A tranzakció a lakossági távhőszolgáltatást közvetve érinti, a szolgáltatásért ugyanis a városi távhőszolgáltató társaság felel. Ez a cég áll közvetlenül szerződésben a százhalombattai fűtőművet működtető Dunai Hőtermelő Kft.-vel, a társaságtól vásárolja a távfűtés ellátásához szükséges hőmennyiséget. A fogyasztók a fűtőmű tulajdonosváltásából semmit nem érzékelnek, ez a távfűtés napi működését nem befolyásolja.
A városi távhőszolgáltató társaság a Dunai Hőtermelő Kft. kapacitásainak csak egy részét kötötte le a százhalombattai lakosság hőellátására, így adott a lehetőség további, ipari fogyasztók hőenergiával történő ellátására - idézi a közlemény Fernezelyi Ferencet, a Veolia Energia Magyarország kereskedelmi igazgatóját. A százhalombattai fűtőmű megvásárlása szervesen illeszkedik a Veolia Energia Magyarország Zrt. (korábbi nevén a Dalkia Energia Zrt.) üzleti stratégiájába - közölték.
A Veolia legutóbb a debreceni és a nyíregyházi erőművek megvásárlásával bővítette üzleti portfólióját. A július elején átvett két kelet-magyarországi létesítményben a társaságcsoport a kombinált ciklusú erőművi berendezések, valamint a helyi távhőrendszerek hőigényét előállító fűtőművek működtetéséről gondoskodik. A debreceni és a nyíregyházi egységekkel kiegészülve a cégcsoport - mintegy kéttucat településen - közvetlenül, illetve közvetve már mintegy 117 ezer lakossági és közületi fogyasztót lát el hőenergiával Magyarországon.
A vállalatcsoport jelenleg csaknem 700 munkavállalót foglalkoztat, országosan több mint 250 üzemeltetett telephelyen van jelen. A cégcsoport konszolidált árbevétele 2013-ban 38 milliárd, 2014-ben pedig 41,2 milliárd forint volt.
A cégcsoport 50 hazai önkormányzat több létesítményét, 85 állami és középületet, 28 egészségügyi intézményt és 31 ipari telephelyet lát el energiával. Emellett a magyarországi Veolia csoport által üzemeltetett távhőszolgáltatók 11 városban 12 ezer lakás távfűtéséről gondoskodnak, és országszerte további 105 000 lakossági és intézményi ügyfél számára termelnek hőenergiát.
A társasággal 2013-ban stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az igazságügyi miniszter arra kérte a nagyköveteket, informálják alkalmazottaikat, hogy a részvétel a Pride felvonuláson szabályértésnek minősül. Levelében azonban több tévedés is szerepel. A diplomáciában meglehetősen szokatlannak számít az ilyen tájékoztatás.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Bár több településen is érdeklődéssel vizsgálják a törvényt, hasznosságát és kockázatait illetően változatlanul vannak aggályaik.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét.