szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét, a fogyasztók így könnyebben felismernék a jó minőségű termékeket – mondta Antal Gyula, a Syngenta Kft. zöldség üzletágának szakmai vezetője a vállalat medgyesegyházi dinnyefórumán.

A fogyasztók a megfizethető, könnyen elérhető, megbízható minőségű és egészséges, növényvédő szerektől mentes termékeket keresik - mondta Antal Gyula. Szerinte ha találnak ilyet, ahhoz általában ragaszkodnak, de a dinnyék és általában a zöldségfélék esetén nehéz ezt felismerni, így ebben segítene a márkázás – mondta.    

Véleménye szerint a termelőknek a zöldség-gyümölcs terméktanáccsal és az Agrármarketing Centrummal közösen kellene tenniük azért, hogy ne csak kánikulai termék legyen a dinnye.    

Antal Gyula közölte, a Syngenta tavaly kezdte el forgalmazni a Rubin görögdinnyefajtát, amelyet matricával látnak el a boltok standjain, a termelők pedig direkt erre a célra készített zászló mellett értékesíthetik a terméket.    

Csige László, a Syngenta értékesítője szerint a Rubin fajtát sötét színe, és halványabb csíkjai miatt könnyű felismerni. A fajta korai, gyorsan érő típus, belül mélyvörös színű, betegségekkel szemben ellenálló, nem túl nagy, 6-12 kilogramm közötti súlyú. A fogyasztók a frissesség jelének tartják a sötét színt, ezért főleg azt keresik, és nem szeretik a túl nagy dinnyét.    

Tavaly 30, idén már 300 hektáron termelték a fajtát. A Syngenta Kft. Magyarország egyik piacvezető növényvédelmi szereket gyártó vállalata, emellett vezető szerepet játszik zöldség-, virág- és szántóföldi vetőmagok nemesítésében, előállításában és forgalmazásában. Tavaly 46 milliárd forint feletti értékesítési árbevételt ért el, amely mintegy 15 milliárddal haladta meg a 2013. évi adatot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!